Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

WOODTEC
---

Mezinárodní veletrh pro dřevozpracující a nábytkářský průmysl

„Nabízíme svým zákazníkům přesně takové stroje, jaké potřebují,“ říká Ing. Tomáš Vystyd, jednatel FELDER Group CZ

 

Společnost FELDER KG se svými obchodními značkami Felder, FORMAT-4 a Hammer je jedním z předních světových dodavatelů dřevoobráběcích strojů jak pro malé i velké truhlářské provozy, tak i průmyslové podniky. Firma je zastoupena v 72 zemích celého světa formou dceřiných firem i nezávislých prodejců.

Již od založení firmy v roce 1956 je směřování firmy podřizováno centrální filozofii: Nabídnout svým zákazníkům přesně takové stroje, jaké potřebují. Dceřiná firma FELDER Group CZ má na starosti péči o český a slovenský trh. Jakým směrem se vyvíjí trh s dřevozpracujícími stroji? Jaká je práce a  komunikace se zákazníky? Jak se připravuje společnost na veletrh? Na to a další se ptáme Ing. Tomáše Vystyda, jednatele společnosti FELDER Group CZ.

Jak byste zhodnotil současnou situaci na trhu dřevozpracujícího průmyslu?
Jednoznačně cítím znatelné oživení oproti loňskému roku. Obzvláště na Slovensku. Obecně lze říci, že intenzita poptávek a následně prodejů úměrně koresponduje s ekonomickou „náladou“ našich zákazníků a v poslední době dokonce i s ekonomickými výhledy našich ekonomů. Bohužel nesmyslné představy mnohých zákazníků o výši slev podporované nabídkou 50% slev nabízených podél dálnic dosti ztěžují většinu obchodních jednání.

Kdo jsou zákazníci Vaší společnosti?
Našimi zákazníky jsou dlouhodobě především standardní truhlářské provozy. Své místo ovšem naše stroje nacházejí i např. ve Škoda Auto Mladá Boleslav, Ateliéry Národního divadla Praha, u výrobců reklam a zpracovatelů plastů. CNC technologie se nám daří čím dál tím více umisťovat do provozů s progresivně uvažujícími majiteli.

Jakým způsobem komunikujete se zákazníky?A který způsob komunikace se Vám osvědčil jako nejúčinnější?
Pro komunikaci se zákazníky využíváme veškeré dostupné možnosti. Počínaje plošnou inzercí v odborném tisku, přes pravidelné čtvrtletní rozesílání našich akčních nabídek na mnoha stránkovém letáku a to jak v tištěné, tak i elektronické formě, zákazníci jsou o novinkách či akcích v oboru informováni newslettery, celosvětově zákazníky oslovujeme prostřednictvím sociálních sítí, samozřejmě se zákazníky komunikujeme při setkáních na výstavách a veletrzích a největší důraz klademe nejen na telefonické kontakty, ale především na osobní setkání našich prodejců přímo u zákazníků.

Jaký je Váš názor na výstavy a veletrhy? Využívá Vaše společnosti prezentaci na těchto akcích?
Jak již jsem zmínil, naše společnost klade velký důraz na osobní komunikaci se zákazníky. I přes možnosti vyšší a okamžité informovatelnosti prostřednictvím internetu a jeho nástrojů, zůstáváme příznivci veletrhů a výstav. Účast na veletrhu je v dnešní době otázkou prestiže a postavení firmy. Navíc se vždy rádi pochlubíme našimi novinkami.

Kterých veletrhů se plánujete v nejbližší době zúčastnit?
Vrcholem naší letošní účasti na veletrzích byla z celosvětového měřítka prezentace našich výrobků na veletrhu LIGNA Hannover v Německu, kde jsme vystavovali na ploše více než 1500 m2, z „lokálního“, středoevropského pohledu bude pro nás (FELDER CZ) nejdůležitější účast na veletrhu WOOD TEC v Brně, nejprestižnější výstavě v ČR a SR.

Pokud byste měl srovnat a posoudit veletrhy v zahraničí a u nás, jsou tam rozdíly?
Velmi zjednodušeně bych rozdělil veletrhy do tří základních kategorií. S celosvětovou působností (LIGNA Hannover Německo, IWF Atlanta USA, Ifmac Jakarta Indonesie) primárně určené pro setkávání obchodníků, s oblastní působností (WOOD TEC Brno, HOLZ-Handwerk Norimberk, DREMA Poznaň …) převážně určené pro přímé zákazníky v dané zemi/oblasti a s regionální působností (Lysá n. L., Salzburg, Nitra …) určené hlavně pro zákazníky z bližšího okolí. Účel veletrhů v těchto kategoriích samozřejmě ovlivňuje i rozsah expozic jednotlivých vystavovatelů a s tím spojený příliv finančních prostředků organizátorům těchto veletrhů a v neposlední řadě i rozsah služeb pro návštěvníky. V souvislosti s naší celosvětovou působností se samozřejmě zúčastňujeme všech typů výstav a veletrhů.

V České republice je to tedy WOOD-TEC, který je pro Vás na prvním místě. Připravujete pro návštěvníky nějakou novinku? Na co se mohou těšit?
Ve své podstatě českým a slovenským zákazníkům představíme většinu novinek prezentovaných v Hannoveru. Za zmínku rozhodně stojí úplně nová řada průmyslových olepovaček FORMAT-4, malá kompaktní olepovačka FELDER s předfrézovací jednotkou a nová řada CNC obráběcích center. Expozice bude rozsáhlá, přehledná, zaplněná stroji a prodejními poradci.

Vzhledem k počtu veletrhů, kterých se Vaše společnosti účastní, máte jistě bohaté zkušenosti s přípravami a samotným průběhem veletrhu. Jak zajišťujete dosažení svých cílů a maximálního efektu z účasti na takové akci?
Co nejširší a nejpřehlednější prezentací našich strojů na výstavní ploše a co největším pracovním nasazením našich prodejců jak před vlastní výstavou, tak hlavně po dobu výstavy. Závěrem tohoto rozhovoru si dovolím drobné odlehčení ve vztahu k Vaší otázce ve věci efektivity a doplním odpověď o filmovou hlášku - nosné téma našich prodejců: „Vy tady pracujete jako co?“, „Já tady pracuji jako ďas!“

Děkuji za rozhovor.
Společnost FELDER Group CZ představí své stroje na veletrhu WOOD-TEC ve dnech 20.-23.října 2015.

Datum: 2.7.2015 8:52:00

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem 2017

 

Fotogalerie

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště