Letňanské výstaviště zažilo nápor motorkářů a skvělou atmosféru - Předběžná závěrečná zpráva
Mezinárodní veletrh motocyklů, čtyřkolek, příslušenství a oblečení MOTOSALON
se koná střídavě v Brně a v Praze, letošní čtvrtý ročník se konal na letňanském
výstavišti PVA EXPO PRAHA. Celkem čtyři haly obsadily expozice vystavovatelů,
doprovodný program s kaskadérskými exhibicemi, programovým pódiem, venkovní
parkoviště před vstupní halou, pak polygon pro testování skútrů, škola bezpečné
jízdy, dále dráha čtyřkolek.
Návštěvnost letošního ročníku se vyšplhala ke 40 tisícům, nejvíce zájemců o
motorky přišlo v sobotu – 18 tisíc lidí. Veletrhu se zúčastnilo 92
vystavovatelů z ČR, Slovenska, Německa, Polska a Švédska. V tiskovém středisku
se akreditovalo 189 novinářů z České republiky, Slovenska, Rakouska a USA.
Většina značek českého trhu, novinky,
skútry i příslušenství
MOTOSALON se svým čtvrtým ročníkem vyprofiloval na skutečně reprezentativní
veletrh nabízející přehled o českém trhu motocyklů, čtyřkolek, oblečení a
příslušenství, 110 vystavovatelů se prezentovalo na ploše 10 tisíc metrů
čtverečních. Svou nabídku pro české zákazníky představila Honda, Yamaha, BMW,
Harley-Davidson, Aprilia, Moto Guzzi a další světoví výrobci. Hlavním bodem
letošního ročníku byly skútry 125 ccm pro držitele řidičského oprávnění skupiny
B, které představilo několik vystavovatelů motocyklových značek jak na výstavní
ploše, tak v testovacím programu. Mnoho návštěvníků využilo veletrh k nákupu
oblečení a příslušenství.
Na zahájení veletrhu představil Karel
Abraham svůj stroj pro nadcházející sezónu
Zahajovacího ceremoniálu se zúčastnili hosté v čele s generálním ředitelem
Veletrhů Brno Jiřím Kulišem, náměstkem ministra dopravy Miroslavem Halou,
předsedou motocyklové sekce Svazu dovozců automobilů Vladimírem Přibylem a
dalšími. Nejatraktivnější součástí zahájení bylo odhalení nové Aprilie Karla
Abrahama pro letošní sezónu. Jejímu odhalení Karlem Abrahamem sekundovaly
motorkářské celebrity – Roman Vojtek, David Matásek, Pepa Sršeň, Martina
Pártlová a Eliška Bučková. Tato část zahájení vzbudila mimořádný zájem
novinářů. Přítomnost letošního MOTOSALONU v médiích byla výraznější než v
minulých letech. MOTOSALON si dobývá také svůj obchodní kredit, o čemž svědčí
například návštěva Jaye Platy z Honda Motor Europe.
MOTOSALON potvrdil svou pozici přední
motorkářské události
K MOTOSALONU neodmyslitelně patří i doprovodný program. Ten měl své tradiční
součásti – kaskadéry ze skupiny Crazy Day včetně oblíbeného Glóbu smrti, školu
bezpečné jízdy Míry Lisého, autogramiády, přítomnost Karla Abrahama na zahájení
a v sobotu. Zásadním zlomem letošního ročníku byl však přístup samotných
motorkářů k veletrhu MOTOSALON. Motorky jsou více výrazem životního stylu než
dopravním prostředkem, k tomuto životnímu stylu patří specifická atmosféra,
párty, show a adrenalin. Proto se také v letošním ročníku objevila „chlapská“
zábava produkovaná časopisy Maxim a Motohouse. Od letoška můžeme směle tvrdit,
že MOTOSALON je respektovaným zahájením motorkářské sezóny. To vyjádřil nejlépe
při zahájení veletrhu herec David Matásek: “MOTOSALON je začátek kalendáře.“
Řekli o veletrhu:
Václav Koucký - generální ředitel Yamaha Motor Middle Europe B.V.,
organizační složka CZ:
Pro
nás byl překvapením čtvrteční den, který byl nad očekávání silný. Velký zájem
jsme zaznamenali na testovacích jízdách
skútrů, kde jsme jen během čtvrtku a pátku získali 150 vyplněných formulářů. Také
jsme letos zaznamenali více „kvalifikovaných“ návštěvníků, kteří měli již
informace o našich motorkách. Nebyly zde pouze zájezdy studentů, což nás
potěšilo. V konečném důsledku není důležitá kvantita
návštěvníků, ale jejich kvalita. Za naši značku hodnotím letošní výstavu jednoznačně pozitivně.
Petr Hubáček – marketingový
a PR specialista, Honda Česká republika, spol. s r. o.:
Letos mne zaujala skvělá atmosféra na veletrhu a obrovský
zájem lidí o naše produkty. Zákazníci byli tento rok více aktivní a ptali se i
na detaily, bylo vidět, že to nejsou jen sběrači katalogů, ale přicházejí
připraveni, s konkrétními dotazy. Překvapila mne i sobotní návštěvnost,
kdy jsem si v jednu chvíli říkal, že už se tam snad ani nevejdeme ;-)
Vladimír Přibyl - generální ředitel společnosti A
Spirit – dovozce značek Aprilia a Moto Guzzi a předseda motocyklové sekce Svazu dovozců automobilů:
Pro nás byly nejlepšími dny čtvrtek a pátek. V sobotu
jsme museli přivolat posily, protože při tom náporu návštěvníků se to nedalo
zvládnout. Proto bych navrhoval zamyslet se nad rozvržením návštěvnosti na
jednotlivé dny, třeba změnou struktury programu, úpravou otvírací doby nebo
změnou dne zahájení veletrhu.
Martin Heřmanský - ředitel,
Harley-Davidson ČR:
Letošní účast značky Harley Davidson na veletrhu Motosalon
předčila veškeré účasti v minulosti. U příležitosti 110. výročí značky
jsme nabídli našim zákazníkům dvě celosvětové premiéry nových modelů. Veškeré
parametry také na základě této skutečnosti naplnily naše očekávání. Byli jsme
velmi spokojeni.
Petr König - country manager BMW Motorrad CZ/SK:
Za nás spokojenost – jak se zájmem o nové modely, tak s uskutečněnými
prodeji, žádné výhrady. Vizuelně to na veletrhu vypadalo velmi dobře, na úrovni.
Radek Klimeš – ředitel
společnosti, Triumph:
Z pohledu vystavovatele máme splněno na 110 procent.
Dokonce si někteří z našich zákazníků několik
motorek zarezervovali, což nás těší. Také jsme prodali spoustu příšlušenství.
Richard Bayer - zástupce japonské značky SHOEI na
českém trhu:
V sobotu sem přišla hromada lidí a to nás velmi potěšilo. Také jsme rádi,
že jsme měli expozici v nové hale, je opravdu pěkná. Takže naše očekávání
veletrh naprosto splnil.
Lukáš Kovařík –
Greenroute s.r.o.:
Jsme noví dodavatelé elektroskútrů na českém trhu, na
veletrhu jsme poprvé a od účasti jsme očekávali zejména kontakty. To se nám
podařilo, získali jsem nesmírné množství vizitek, mluvili se spoustou pro nás
zajímavých lidí. To je pro nás momentálně to nejdůležitější.
Tomáš Černý – manažer
značky, Royal Enfield:
S BVV máme dobré vztahy a na výstavě jsme byli
spokojeni. Po celou dobu veletrhu byla velmi pěkná návštěvnost, lidé se o naši
motorku zajímali. Mimo to jsme prodávali i helmy, takže se nám finance, které
jsme vložili, vrátily.
Jiří Smetana – tiskový
mluvčí, Automotodrom Brno:
Naprosto profesionálně zorganizovaná akce. Byli jsme
překvapeni velikým zájmem návštěvníků z řad široké veřejnosti, hlavně
v sobotu, nicméně i pátek byl nad očekávání silný. Také jsme zaznamenali
skvělé ohlasy v médiích.
Lukáš Venera – manažer, AUTO JAROV
Z naší strany musím vyjádřit maximální spokojenost. Velice podařená akce jak z hlediska návštěvnosti, tak i charakteru expozic. I z ohlasů našich zákazníků vnímáme, že akce byla prestižní a pozitivně přijatá. Návštěvnost stánku byla nad očekávání vysoká a tomu odpovídají i naše tržby. Nezbývá než poděkovat BVV za přípravu a realizaci tohoto eventu a našim zákazníkům za důvěru a popřát hodně šťastných a bezpečných kilometrů v jedné stopě.
Marek Valko – ředitel společnosti Cleveland Cyclewerks
Na výstavě jsme byli hodně spokojeni, v sobotu to byl „masakr“. Oceňujeme vstřícný přístup při realizaci naší expozice. Často-krát jsme slyšeli, že nás model Heist, je to nejhezčí co na výstavě viděli, to je pro nás signál, že jsme na správné cestě. Také nás potěšil zájem dam o naši motorku, která je pro ně svou nízkou hmotností dobrou volbou. Děkujeme!
Zdeněk Barnet - BRP
Centrum Lahovice:
Naprostá spokojenost. Jak s umístěním naší expozice,
tak s návštěvností. Všechno klapalo, jak mělo, jedině jsme zaznamenali
výtky některých návštěvníků na dlouhé doby čekání u pokladen. Jen prosíme pro
příště dodávat k expozici i náhradní nohy ;-)
Petr Veruněk - obchodní zástupce, MSA Motosport
Accessoires GmbH:
S návštěvností
veletrhu jsme byli spokojeni, s úrovní výstavy i skvělým zázemím. Líbily
se nám venkovní testovací jízdy, to musím pochválit. Co bych vypíchnul – určitě
dobré PR, a výraznou převahu Motosalonu nad výstavou v Holešovicích.
Jaroslav Bažant - ASP
Group:
S dráhou čtyřkolek spokojenost, hezky se tady o nás
pořadatelé starali. Ani počasí, které nebylo v sobotu úplně ideální,
neodradilo návštěvníky od testování našich čtyřkolek, stáli trpělivě ve frontě
i v dešti. Myslím, že to bude mít pro nás dobrý obchodní efekt.