Aprilia vyjela s civilním závoďákem RSV4 1100 Factory
Aprilia vyšla vstříc všem amatérským závodníkům a upravila svou vlajkovou loď RSV4 1100 do podoby velmi blízké tomu, co používají závodní jezdci týmu Aprilia Racing. Factory je nejrychlejší, nejvýkonnější a také nejlehčí verze modelu RSV4.
Aprilia RSV4 1100 Factory při hmotnosti 199 kg disponuje výkonem 217 koní, což je o 16 koní více, než u dosavadní sériové silniční verze. Zvýšení výkonu výrobce dosáhl optimalizovaným časováním sacích ventilů spolu se zvýšením objemu na 1078 ccm. Točivý moment dosahuje maxima 122 Nm. Byla také optimalizována výfuková soustava, a to od sběrného výfukového potrubí až po titanovou koncovku Akrapovič, homologovanou pro silniční provoz.
Kvůli brutálnímu výkonu použila Aprilia poprvé na sériově vyráběném superbiku aerodynamické prvky na kapotáži, které jsou odvozeny z prototypu RS-GP. Ty vytvářejí přítlak, který zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Působí proti zvedání předního kola při akceleraci a zároveň zvyšují stabilitu při intenzivním brzdění.
Vedle možnosti nastavení odpružení je superbike Aprilia jediný, u něhož si může jezdec nastavit polohu motoru v rámu, úhel hlavy řízení, výšku čepu kyvné vidlice a výšku zádě, stejně jako u opravdového závodního motocyklu. Elektronicky řízené systémy APRC zahrnují osmistupňovou kontrolou trakce, třístupňovou kontrolkou wheelie a launch, oboustranný quickshifter, tempomat a pit limiter pro omezení rychlosti v uličce do boxů. Aprilia je také vybavena náklonovým ABS a třemi přednastavenými režimy motoru.
Panel přístrojů s barevným displejem TFT vedle zobrazovaných funkcí umožňuje připojení chytrého telefonu k motocyklu prostřednictvím Bluetooth. Poprvé zahrnuje také systém kalibrace elektronických nastavení pro jednotlivé úseky trati s daty, která lze následně stáhnout do přenosného počítače.