Automotodrom Brno získal zase superbiky. Předvede se jezdec Ondřej Ježek
Kdo na Motosalonu nesmí chybět? Brněnský Automotodrom, na němž se každým rokem odehrává hlavní událost moto roku, MotoGP. A pozor – letos se po pěti letech na brněnský okruh vrací Mistrovství světa superbiků.
V sobotu od 14 hodin si můžete užít umění jezdce stáje Guandalini a brněnského rodáka Ondřeje Ježka. Předvede se před pavilonem P na motodráze a proveze pár šťastlivců.
„Po Velké ceně jde o nejprestižnější motocyklovou závodní sérii vůbec,“ upozorňuje Petr Boháč, mluvčí Automotodromu Brno. Superbikům tak bude věnována značná část březnové prezentace na brněnském výstavišti. Zaměří se hlavně na samotné mašiny, které na Masarykově okruhu posviští 8. až 10. června 2018.
Jednání o zařazení brněnského okruhu zpět na seznam tratí, kde se šampionát pojede, probíhala delší dobu. „Vyjednávání nebyla jednoduchá. Především co se týče ekonomické stránky tohoto podniku. Promotér měl však velký zájem závod na Masarykově okruhu uskutečnit a v rámci konání podniku nám vyšel vstříc v mnohých požadavcích. Toto je velký rozdíl v porovnání s MotoGP, kdy jsou pravidla a podmínky striktní a hostujícímu okruhu nedávají téměř žádné možnosti,“ popsala výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.
A tak se fanoušci, kteří se na superbiky sjížděli do Brna v letech 1993 až 2005 znovu těšit na zajímavé souboje.
Akademie od A do Z
Hvězdná jména, která každoročně na okruh přilákají statisíce lidí z Česka i zahraničí, taky jednou začínala. A jsou často vzorem pro děti, které touží být jako Valentino Rossi, Karel Abrahám nebo Marc Márquéz. Pro ně Automotodrom už několikátým rokem pořádá motocyklovou akademii Z odrážedla na MotoGP. Na výstavišti malí nadšenci – a hlavně jejich rodiče – zjistí, že začít s motocyklovým sportem je snadnější, než by se mohlo zdát. „Dozvědí se informace, jak začít, kdy začít, co je do začátku potřeba, kolik všechno stojí,“ uvedl Petr Boháč.
Součástí jsou ukázky jednotlivých motorek, na nichž výuka a závody
probíhají. Zájemci se seznámí se systémem akademie, jejími tréninky. „Má formát
klasického sportovního klubu, takže nejde jen jízdu na motorce, ale o komplexní
sportovní přípravu dítěte,“ poznamenal Boháč. A absolvováním akademie nemusí
vše skončit, účastníci mají šanci se stát součástí juniorského týmu Brno Circuit Junior Racing Team a závodit v Česku a prestižních
sériích v zahraničí - Německu, Itálii,
Španělsku.
Motoškol ale Automotodrom nabízí mnohem víc a najde se v nich vlastně každý typ motorkáře – věnují se jízdě v běžném provozu, na okruhu, v terénu i základům stunt ridingu, tedy kaskadérské jízdě po zadním kole.
„Důležitá je skútr motoškola, která cílí vyloženě na začínající motorkáře od patnácti let. Jde o workshop, na němž se dozvědí, jak se motorka v různých situacích chová, připraví se na běžný silniční provoz i možné krizové situace, zjistí, na co dát pozor před jízdou i během ní,“ popsal mluvčí brněnského okruhu. Tradiční silniční motoškolu využijí už opráskanější motorkáři na zdokonalení své sportovní jízdy.
Nejdůležitějším faktorem pro motorkáře je bezpečnost, a právě o ní se hodně mluví. „Určitě by si lidé neměli nechat ujít debatu instruktorů motoškol Pepy Sršně a Karla Táborského. A atraktivní je také povídání o motoškole po zadním. Budeme se bavit o tom, proč je stunt tak sexy, čím jsou motorky specifické, jak začít a zda znalosti ze stunt pomohou při standardní jízdě,“ vysvětlil Boháč.