BMW Motorrad letos s novými endury i silničním křižníkem
Motocyklová divize BMW v minulém roce rozhodně nezahálela a pro letošní rok připravila několik novinek. Patří mezi ně dvě středněobjemová endura F750GS a F850GS, skútr C400X nebo velký cestovní koráb K1600 Grand America. Samostatnou kapitolou je zcela přepracovaná přístrojová deska BMW connectivity, která jako příplatková výbava nabídne nejmodernější technologie.
Nové enduro BMW F750GS cílí zejména na motocyklisty menšího vzrůstu, nabízí vynikající komfort při jízdě po silnici, ale nezalekne se ani lehčího terénu. Naproti tomu dospělejší z této dvojice BMW F850GS má o mnoho vyšší sportovní a cestovatelské ambice, což se týká výrazně vyššího podvozku, který umožňuje výborné vlastnosti na nezpevněných cestách. Pohonnou jednotkou pro oba motocykly je řadový dvouválec se zápalem po 270˚ o výkonu 77 respektive 95 koní.
C400X dokazuje, že to BMW myslí se vstupem do segmentu středních skůtrů zcela vážně. C 400X doplňuje se svým motorem o objemu 350ccm a výkonu 35 koní současné silnější varianty, ovšem co se týče jeho vybavení a zejména konektivity se řadí na samý vrchol nabídky BMW.
Reprezentantem amerického pojetí stroje pro dálkové cesty je nové BMW K 1600 Grand America, která se má stát přímým konkurentem těch největších silničních korábů na dvou kolech. Stroj, jehož základ tvoří řadový šestiválec K1600 o výkonu 160PS, vyzývá Hondu Gold Wing nebo Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic.
Fajnšmekři si do strojů BMW budou moci od letoška objednat zcela novou přístrovou desku, kterou tvoří pouze display bez analogových ukazatelů. Panel umožňuje propojení mezi motocyklem, mobilním telefonem a interkomem v helmě. Výsledkem je pak uživatelsky velmi přínosné skloubení všech funkcí do přístrojové desky (včetně navigace), které lze ovládat známým otočným kolečkem na řídítkách.