Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Doporučení vystavovatelů pro bezpečnější jízdu

 

V pokračování naší ankety jsme opět oslovili několik vystavovatelů veletrhu MOTOSALON 2017, a položili jim tentokrát dvě otázky:

1/ Jaký motocykl vaší značky byste doporučili začátečníkům pro bezpečnější jízdu?

2/ Jde o to, získat zkušenosti a nepřeceňovat své síly. U toho všechno začíná, ale někdy bohužel i končí. Před rokem u nás došlo ke změnám motocyklové výuky v autoškolách, a také ke zpřísnění zkoušek, nutných pro získání motocyklového řidičského průkazu. Co si myslíte o nových pravidlech pro získání řidičáku na motorku? 


Miroslav Lacko (Husqvarna):

1/ Husqvarna v roce 2017 přichází s novými silničními modely Vitpilen 401 a Svartpilen 401, které se svými výkony zapadají do kategorie řidičských průkazů A2. Díky přiměřenému výkonu, své nízké hmotnosti a jednoduché ovladatelnosti, jsou ideální pro mladé začínající, nebo starší znovu začínající jezdce.

2/ K bezpečné jízdě určitě stejně přispívá jak motocykl, tak samotný jezdec. A tak lépe připravený držitel řidičského průkazu je stejně tak důležitý.


Tomáš Kos (Triumph):

1/ Z nabídky značky Triumph lze za perfektní začátečnický stroj označit velmi úspěšný model Street Twin, na jehož platformě je v rámci sezóny 2017 nabízena celá nová produktová řada, obnášející sportovní model Street Cup, klasiku v podobě Bonneville T100 nebo terénního klasika Street Scrambler. Tyto motocykly mají vynikající ovladatelnost, jsou lehké a točivý moment jejich motorů ve spojení s perfektně odstupňovanou převodovkou promine začátečníkům i drobné chybičky v řazení nebo při manipulaci se spojkou. Také tyto stroje jsou samozřejmě vybaveny brzdovým asistentem ABS, nastavitelnou úrovní kontroly trakce a díky elektronicky řízenému plynu také volitelnými mapami odezvy plynové rukojeti. V případě jízdy v nepříznivých podmínkách tak lze navolit režim RAIN (déšť), kde nehrozí ani v případě náhodného rychlého pohybu rukojeti překotná reakce stroje, a tím způsobený smyk.

2/ Názory na nová pravidla pro získání řidičského oprávnění nejsou vždy jednotné. V každém případě lze kladně hodnotit odstupňování jednotlivých skupin řidičského oprávnění na základě výkonu motoru. Dalším užitečným prvkem, který k nám dorazil ze západní Evropy, shledáváme například jízdy žáka na samostatném stroji. Je nepochybné, že nová a přísnější pravidla jistě přispějí k bezpečnosti motocyklistů ze strany jich samotných. Dalším velkým přínosem pro bezpečnost by však byla vyšší dávka tolerance a ohleduplnosti na našich silnicích, která se bohužel nijak naordinovat nedá.


Michal Frič (Harley Davidson):
1/ Jasná volba, Street 750 nebo Iron 883.

2/ Žádnou statistiku, která by podpořila tuto domněnku, jsem zatím neviděl, ale věřím, že to byla dobrá volba.


Petr Veruněk (Kymco):

1/ Doporučil bych jakýkoliv motocykl či skútr, který jezdci ovládnou sami a ne stroj je, to znamená lehký, obratný a čitelný stroj, se kterým je radost sbírat zkušenosti. A samozřejmě vybavený bezpečnostními prvky, v první řadě rozhodně se systémem ABS.

2/ Rozhodně došlo k pokroku, a i když zaznívá někdy i kritika, je nutné zmínit, že ten předešlý stav byl prostě neudržitelný. Stručně řečeno, kdo udělal autoškolu, znal pravidla silničního provozu, ale rozhodně neuměl řídit motocykl.


Petr Hubáček (Honda):

1/ Samozřejmě, bezpečnost je alfa a omega všeho. Tady bychom mohli polemizovat od rána do večera, ale za mě jednoznačně CB500F. Jednoduchý, lehký, spolehlivý, praktický, nenáročný, dospěle vypadající naháč pro kluka či holku na každodenní využití. Nadčasová motorka pro začátečníky i prakticky smýšlející jezdce. Úmyslně poukazuji na styl „naked", kde si mladí jezdci uvědomí, že na motorce také fouká a tak se musí také vhodně a hlavně bezpečně obléknout. 

2/ Ano i když chápu, že natěšené mladé kluky to trochu štve… Je ale potřeba si uvědomit, že k větším výkonům a ostřejším strojům je nutné přistupovat postupně a tak jsem rád, že již nejsme na úrovni roku 1996, kdy se dalo v sedmnácti letech skočit na 150koňový či ještě silnější stroj a nebyl to žádný problém. Odstupňovaná řidičská oprávnění mají svůj význam, a kdo chce mít řidičák na silnou motorku, musí si zkrátka dát trochu práce a obrnit se trpělivostí!


Hans Steiner (KTM):

1/ Určitě bych doporučil zkusit model 390 Duke, který samozřejmě disponuje ABS, je lehký a velmi jednoduše se ovládá. Nakonec však vše záleží na samotném jezdci a na tom, jaký typ motorky si přeje, na jeho stylu řízení i účelu, s jakým chce motocykl užívat. V případě zájmu o motorku KTM, bych doporučil promluvit si s jedním z našich autorizovaných dealerů, kteří zákazníkům jistě dobře poradí. Mohou si motorky vyzkoušet a sami tak najít model, který jim sedí nejlépe.


Martin Rigo (Norton):

1/ Osobně jezdím na Jawě 350… ale nejsem si jistý, zda je tato motorka vhodná pro začátečníky. Výkonem určitě ano.

2/ Určitě souhlasím. Dnešní motocykly jsou opravdu rychlé a je potřeba se postupně učit je zvládnout a hlavně se naučit zvládat sebe.


Veronika Michlová (Ducati):

1/ Rozhodně lehký motocykl, s kvalitním podvozkem a brzdami, a takový, aby jeho výkon nepřesahoval momentální možnosti jezdce. Anebo s možností dočasného snížení výkonu. U Ducati toto řeší volba jízdních režimů. Samozřejmostí je dnes ABS, dále systémy kontroly trakce a podobně.


Petr Majer (Kawasaki):

1/ Kawasaki myslí nejenom na zkušené piloty, ale nezapomíná také na zákazníky, kteří vybírají svůj první motocykl, případně se po delší odmlce chtějí vrátit k jedné stopě. Pro ně jsou určeny modely objemů 300, které letos doplnila novinka Versys-X 300. Tento model doplňuje své objemnější sourozence Versys 650 a Versys 1000. Tento stroj se vyznačuje pohodlnou vzpřímenou pozicí jezdce, velmi dobrou obratností, příznivou spotřebou a celkovou univerzálností. Nesmím také zapomenout na model Z300, který u začínajících jezdců boduje vzhledem a dojmem celkově dospělejšího motocyklu.

2/ Myslím si, že k větší bezpečnosti přispívají. Je jistě mnoho variant, které by byly lepší, než je aktuální způsob získání řidičáku, ale každá zkušenost, kterou získá uchazeč navíc, je pro další fungování v běžném provozu velmi cenná. Naštěstí u motorkářů, na rozdíl od většiny lidí, jezdících pouze automobilem, je cítit velká chuť zlepšovat se ve svých dovednostech, a často se účastní nejrůznějších moto škol, kde jim zkušení instruktoři předávají své zkušenosti, a také na uzavřených tratích zlepšují své řidičské schopnosti.

VIDEO

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště