Ducati jde do sériových čtyřválců, novinkou je Panigale V4
Italský výrobce sportovních strojů Ducati si pro letošní rok připravil několik novinek. Jednou z nejvýznamnějších je rozšíření řady Panigale o stroj vybavený čtyřválcovým motorem do V o objemu 1100 ccm.
Panigale V4 je první sériově vyráběný motocykl značky Ducati vybavený čtyřválcovým motorem, který je odvozen od Desmosedici MotoGP. Motor Desmosedici Stradale o objemu 1.103 ccm s tradičmín úhlem válců 90°a desmodromickým ventilovým rozvodem dává maximální výkon 214 koní (157,5 kW) při 13.000 otáčkách a točivý moment 124 Nm při 10.000 otáčkách. Motor se vyznačuje obráceným směrem otáčení klikové hřídele, což je náročné technické řešení používané výhradně u závodních speciálů. Díky tomu se při brždění snižuje gyroskopický efekt otáčení motoru. Při suché hmotnosti celého stroje 175 kg je jasné, kam tímto modelem Ducati míří - na závodní okruh.
Úžasnému motoru pomáhají sytémy Ducati Power Launch (DPL) nebo rychlořazení Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO. Motorka je proti předchozí Panigale kratší a lehčí, má odpružení Showa a Sachs a brzdy Brembo Monobloc Stylema s průměrem předních kotoučů 330 mm. Stroj je plně vybavený hlavním LED světlometem doplněným o denní svícení nebo automatické vypínání blinkrů. Cena začíná na 558.000 Kč. K dispozici bude i limitovaná série 1500 kusů s titanovým výfukovým systémem Akrapovič, který zvedá výkon na 226 koní při suché hmotnosti 174 kg. Vyladěná verze má lakování Tricolore, sedlo potažené alcantarou odpružení Öhlins nebo kovaná hliníková kola Marchesini. To vše za dvojnásobek základní ceny, tedy 1,01 milionu Kč.