Harley letos zabrousí do střední třídy s novými kapalinovými V motory
Harley-Davidson pro letošek přišel s prvními modely založenými na nových motorech střední třídy V-Twin – Revolution Max. Výkonné dvouválce s úhlem válců 60 stupňů jsou navrženy ve dvou odlišných podobách – 1250 cm3 v novém modelu Harley-Davidson Pan America a 975 cm3 v modelu Harley-Davidson Bronx 975. Konstrukce motoru umožňuje umístit doprostřed duální škrticí klapky s prouděním shora dolů, které maximalizuje průtok vzduchu a zvyšuje výkon. Kapalinové chlazení udržuje optimální teplotu motoru a podporuje stálý výkon i za proměnlivých podmínek a stylu jízdy.
Motor v cestovním enduru Pan America disponuje výkonem 145 koní. Díky minimalizaci hmotnosti a maximalizaci výkonu se pohonná jednotka Revolution Max vyznačuje úzkým profilem. Motor slouží jako centrální nosný prvek rámu, a to přispívá k lepší centralizaci hmoty i celkové ovladatelnosti. Odlehčená pohonná jednotka používá vnitřní vyvažovací hřídel, která vyrovnává primární vibrace motoru, zlepšuje pohodlí jezdce a zvyšuje odolnost motocyklu. Nový model přichází s odvážným designem, který v sobě spojuje klasické i moderní rysy a štíhlou, a přitom razantní podobu.
Další model, streetfighter Bronx, bude využívat motor o zdvihovém objemu 975 cm3 s výkonem 115 koní. Kombinace zátahu a výkonu motoru s perfektní ovladatelností a moderními technologiemi staví tenhle Harley do role nového šampiona střední váhy.
K zajištění nejlepších jízdních vlastností nových modelů Pan America a Bronx využil Harley-Davidson zkušenosti hlavních dodavatelů v oblasti brzdových systémů a pneumatik. Při konstrukci brzd spolupracoval Harley-Davidson se značkou Brembo. Výsledkem jsou nové radiální čtyřpístkové brzdiče typu monoblock. Se společností Michelin se Harley společně podílel na vývoji značkových pneumatik pro jednotlivé modely, které se vyznačují optimalizovaným výkonem, přilnavostí a dobrou odezvou.