Honda přišla s cestovatelskou verzí Afriky Twin a novým Gold Wingem
Je to již 30 let, kdy japonská Honda představila své první cestovní enduro Africa Twin XRV 650. Jeho posledního nástupce uvedla fabrika již před dvěma lety, letos ale přišla s jeho vylepšením v podobě modelu Africa Twin Adventure Sports, který vychází vstříc dobrodružně a cestovatelsky založeným jezdcům. Zaujme také svým barevným provedením, které odkazuje právě na původní Afriku.
Motocykl nabízí větší palivovou nádrž o objemu 24 litrů, která mu zaručuje dojezd přes 500 km, padací rám, velkou kluznou desku a tlumiče s dlouhým zdvihem Showa zaručující dostatečnou světlou výšku. Ve výbavě má i dvouspojkovou převodovku DCT, antihoppingovou spojku, elektronické ovládání plynu, 3 jízdní režimy a vyhřívané rukojeti.
Srdcem motocyklu je, stejně jako u "normální" Afriky, kapalinou chlazený osmiventilový paralelní dvouválec o objemu 998 ccm s klikovým hřídelem s fázováním zapalování posunutým o 270° a hlavou válců Unicam s přepracovaným výfukem. Motor dodává stroji výkon 70 kW při 7500 otáčkách, disponuje volitelnou kontrolou točivého momentu a funkcí brzdění motorem.
Nový koráb Gold Wing
Honda se pro letošní rok rozhodla zcela přepracovat svou vlajkovou loď, cestovní koráb Gold Wing. Výsledkem je je ostřejší, kompaktnější a lehčí stroj, který by měl být přitažlivější i pro mladší generaci motocyklistů, kteří jeho dosavadní design přehlíželi, nebo jej dosud vůbec nezaregistrovali.
Historie Gold Wingu sahá do roku 1975, kdy se objevil v podobě litrového vodou chlazeného naháče. Již v té době se ale stal etalonem pro pohodlné cestování v jedné stopě. V průběhu desetiletí pak postupně rostly jeho fyzické rozměry i zdvihový objem a model si získal dlouhodobou pověst bezkonkurenčního luxusu, kvality a komfortu.
Základem Gold Wingu pro rok 2018 zůstává monumentální plochý šestiválcový motor o objemu 1800 ccm, který nyní disponuje čtyřmi ventily na válec a je vybaven elektronicky řízenou škrticí klapkou, čtyřmi jízdními režimy, systémem Honda Selectable Torque Control a asistentem pro rozjezd do kopce.
Nový podvozek je tvořen rámem z hliníkových profilů, zavěšení předního kola se dvěma příčnými rameny a jednostranným kyvným ramenem Pro-Arm. Tlumení a předpětí zadní pružiny se nastavují elektricky. Standardní výbava zahrnuje také elektricky ovládaný plexi štít, inteligentní klíč Smart Key a Apple CarPlay. K dispozici bude také zcela nová, třetí generace unikátní dvouspojkové převodovky Honda Dual Clutch Transmission se sedmi rychlostními stupni.
Nový Gold Wing, který vychází z platformy sdílející stejný motor a podvozek, bude nabízen jako základní model GL1800 Gold Wing a dále ve verzi Tour vybavené vrchním kufrem, u níž bude v nabídce také verze s DCT převodovkou a airbagem. V závislosti na variantě se oproti předcházejícímu modelu hmotnost snížila až o 48 kg.
Osvětlení kompletně zajišťuje LED technika, jezdci zprostředkovává provozní informace 7palcový barevný TFT displej z tekutých krystalů a umožňuje také nastavení systému HSTC a odpružení. Nechybí vestavěná navigace, tempomat a výkonný audiosystém.