Kawasaki pro letošek významně předělala ZX-10R
Motocyklový výrobce Kawasaki se u letošního přepracovaného supersportu ZX-10R nechal hhodně inspirovat superbikovými speciály. Výsledkem je motorka, která se v sérii továrním superbikům velice blíží.
Asi největší změny dostal motor. S cílem zvýšit výkon ve vyšších otáčkách byly pozměněné titanové ventily, přepracovaná hlava válců i spalovací prostor a filtrbox narostl o dva litry. Klikový hřídel pak má o pětinu nižší moment setrvačnosti a potřebuje tak méně energie na pohyb nahoru a dolů. projevit by se to mělo hlavně při zrychlení a zpomalení stroje. Výfukový systém má potrubí z titanu, jehož slitinu využívá i výfuková koncovka. Výsledkem úprav je výkon až 210 koní a točivý moment 113 Nm , to vše při pohotovostní hmotnosti 206 kg.
Kazetovou převodovku má motocykl umístěnou tak, aby ji bylo možné podle závodního vzoru jednoduše vyměnit bez nutnosti vypuštění oleje.
Nová Ninja má 32 bitovou jednotku ECU a systém kontroly trakce s gyroskopem dostal nově pět různých režimů namísto dosavadních tří. ZX-10R bude mít quickshifter, který umožní i podřazování bez spojky a získá i elektronicky řízený tlumič řízení od Öhlins. Přístrojový panel zobrazuje všechna potřebná nastavení, včetně ukazatele ekonomické jízdy.
Zajímavou novinkou je přední vidlice od Showy. Poprvé v sériové výrobě vidlice využívá vnější kompresní komoru naplněnou stlačeným dusíkem pro řízené zvýšení tlaku v tlumící komoře. O zastavení stroje se nově starají brzdy Brembo. Vpředu je pár 330 mm poloplovoucích disků a čtyřpístkové monobloky M50.
Bez zajímavosti není ani cena, která začíná na 439.900 Kč