Kawasaki se s retrem Z900 RS vrací o 40 let zpět
Retro je mezi motocykly stále in a proto se Kawasaki rozhodla přijít také se svým želízkem do ohně. Klasický naháč Z900 RS čerpá ze sportovního krasavce Z900, který přišel na trh před rokem, má však mnohem tradičnější vzhled odjazují na legendární Z1 ze 70. let. Vepředu najdeme klasické kulaté světlo, i když s LED technologií, nad ním jsou dva klasické budíky, zaujme i kapkovitá nádrž, na kterou navazuje jednodílné stupňovité sedlo zakončené kachním zadkem.
Řadový čtyřválec o objemu 948 ccm byl díky upraveným vačkám a většímu setrvačníku vyladěný pro silný záběr v nízkých a středních otáčkách. Celkově nabídne slušných 111 koní při 8500 otáčkách a vrchol točivého momentu o 2000 níž. Upravená je i šestikvaltová převodovka s delší šestkou a kratší jedničkou. O bezproblémové řazení a rozjezdy se stará spojka Assist & Slipper.
Podvozku dominují 17palcová kola, které vzhledem evokují drátěný výplet. O odpružení se vepředu stará plně nastavitelná upside-down vidlice a jeden zadní centrální tlumič, rovněž s možností nastavení. Radiální brzdy se vpředu zakusují do dvou kotoučů o průměru 300 mm, vzadu je jeden kotouč s o 50 mm menším průměrem.
Z elektronické výbavy nechybí ABS a vypínatelná kontrola trakce. LCD displej mezi analogovým tachometrem a otáčkoměrem pak poskytuje informace o zařazené rychlosti, množství paliva, dojezdu, o spotřebě včetně indikátoru ekonomické jízdy nebo informuje o teplotě motoru.
Cenovka nového stroje atakuje hranici 300.000 Kč.