Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Letňanské zastávky Jakuba Kornfeila

 

Jezdec mistrovství světa silniční třídy Moto3, Jakub Kornfeil, se na veletrhu MOTOSALON ukázal hned dvakrát. Nejprve ve čtvrtek a pak znovu na další autogramiádě v neděli. To se podepisoval návštěvníkům u stánku společnosti GlobalMoto, která má v nabídce přilbu značky Nolan, s níž od loňského roku Kuba startuje.

Kubo, jsi na roztrhání. Na MOTOSALONu jsi byl už ve čtvrtek, v sobotu jsme se dozvěděli o představení tvého motocyklu Peugeot z německých Drážďan, v neděli jsi zase tady v Letňanech a v pondělí tě čeká další dlouhá cesta. Všechno se zastaví až úvodním závodem MS v Kataru…
Teď to mám neuvěřitelně nabité. Každý den něco jiného a létám mezi Německem a Slovenskem. V pondělí budu zase ve Španělsku. Je toho teď před sezónou hodně, ale nedá se nic dělat. Je potřeba ukázat se u všech našich sponzorů a takhle to momentálně je. Sponzoři jsou potřeba, a jestliže oni mě v sezóně podporují, musím jim zase něco odevzdat zpátky. Žádný závodník to samozřejmě nemá rád, ale bez toho to nejde, a jsem si toho vědom.

Co říkáš svému novému motocyklu Peugeot?
Říkám, že to bude risk, ale vypadá to, že by mohl fungovat. Jsem rád, že jsem udělal tohle rozhodnutí a líbí se mi. Motorka mi okamžitě seděla a padla do ruky. Nebylo to jako vloni ze začátku roku s Hondou. Tohle by mohlo být mnohem lepší.

Ono to po tvém loňském přestupu od KTM k Hondě vypadalo, že půjde o krok správným směrem…
To jsem si myslel také. KTM od roku 2015 do roku 2016 udělala dva kroky dopředu. A zase utekla Hondě, která byla v sezoně před tím lepší. To jsme nevěděli, do budoucnosti nevidíte. A právě proto teď říkám, že Peugeot byl risk, ale že by to mohl být zisk.

Katar se blíží, ještě spíš normálně?
Zatím se spaním nemám problém. Měli jsme už dvoje testování, dvoudenní ve Valencii a další dvoudenní v Jerezu. Mám najeto hodně kol a právě v pondělí odlétám znovu do Španělska na další třídenní testy. Myslím si, že bychom mohli všechno před prvním závodem vychytat.

Ve dvou posledních sezónách jsi vybojoval pódium, už schází ten jeden poslední krok, vítězství. Není to hozená rukavice?
Ano, jde o jediné místo, ale o to nejtěžší, protože je nejvýš…

Moc českých závodníků, kteří zvítězili v závodě GP, ale není, že?
Je jich hodně málo. Samozřejmě, že bych se chtěl zapsat do historie českého motocyklového sportu, ale je to hodně těžké. V MS jedou nejlepší kluci z celého světa, třicet tři nejlepších, a každý z nich chce vyhrát. To je problém.

Když se vytvoří skupina deseti jezdců a v každé zatáčce je na čele někdo jiný, musí hrát rozhodující slovo detaily…
Spíš náhody. Ohnete motorku do zatáčky o deset centimetrů později, zpozdíte se na výjezdu ze zatáčky, a v tu chvíli vás předjede na následující rovince šest jezdců. A je to jen kvůli těm pár centimetrům na brzdách před zatáčkou. Třeba v Mugellu jsem najížděl na rovinku jako druhý, a na konci rovinky jsem byl třináctý.

Dá se jezdit jako počítač bez jediné chybičky?
Určitě dá, ale v tréninku. V závodě, když jsou okolo vás další jezdci, to opravdu nejde.

Když se třeba stane, že uděláš nějakou chybičku, uvědomuješ si to ve chvíli, kdy se do stejného místa dostaneš v dalším kole?
Stoprocentně. Každý metr na trati přemýšlíš, co udělat jinak, co se stalo v tom předchozím kole. Pořád to šrotuje v hlavě a pořád musíš plánovat další zatáčku, další kolo…

VIDEO

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště