Mondial, nová značka na českém trhu
Německá firma MSA z Weidenu je dovozcem značek Kymco a Quadro pro Českou republiku. Na letošním veletrhu MOTOSALON ale představila svou další značku, která obohatí nabídku na našem trhu, italský Mondial.
Nejde ovšem o zcela novou značku, už z Loga výrobce se dozvíte, že jde o desetinásobného mistra světa v silničních závodech motocyklů. To se ovšem stalo už dávno.
Stánek s novými stopětadvacítkami Mondial rozhodně stojí za prohlédnutí. Na výstavě najdete zatím jen nahatý model HPS 125i, v prodeji za 89 990 Kč. V nabídce však brzy bude i supermotard SMT 125i a enduro SMX 125i. Čtyřdobý jednoválec je chlazený kapalinou a pro mladého začínajícího jezdce se může stát zajímavou alternativou.
„Pro výstavu MOTOSALON jsme se letos rozhodli jen s novou značkou Mondial. Našli jsme si jí už na milánské výstavě EICMA 2015. Pak proběhla nějaká jednání, na výstavě Intermot 2016 v Kolíně nad Rýnem už jsme motocykl sami vystavovali na našem stánku. Stali jsme se výhradním dovozcem pro Německo a Českou republiku,“ prozradil nám zástupce společnosti MSA, Petr Veruněk. „Děláme si se značkou velké plány, myslíme si například, že v Německu bude tenhle produkt úspěšný. Tam jsou supermoto a enduro velice oblíbené. V první fázi se budou v České republice prodávat tři modely stopětadvacítek, všechny tři se pohybují v cenách kolem devadesáti tisíc korun. Model, který vystavujeme na veletrhu, bude uvedený na český trh ještě v březnu a první kusy se k zákazníkům dostanou v polovině dubna. Supermotard a enduro pak o měsíc později. Na příští rok se vedle stopětadvacítek připravuje i zvýšení objemu motoru, u modelu HPS zhruba na 250 – 300 cm3 a jsou plány i na 400 a 450 cm3.“
Motocykl upoutá svým designem, a tak není divu, že první den výstavy se u stánku MSA zastavilo hodně návštěvníků. „Zájem byl ohromný, jde o exotickou značku, kterou mnozí ani neznají, nebo si jí znovu objevili,“ vysvětluje Petr Veruněk. „Není divu, najít stopětadvacítku s takovým motorem za tuhle cenu, není tak úplně snadné. Je to „šestikvalt“ Piaggio, plnohodnotný dvouvačkový motor.“
Společnost MSA se tak vydala docela zajímavou cestou. Tajwanské Kymco je jistota, a k tomu nabízejí dvě menší italské značky. Zajímalo nás, zda ještě něco podobného nechystají i do budoucnosti? „Díváme se, a když něco objevíme, rádi o tom začneme jednat. Tohle nás ale vysloveně oslovilo, protože se to hodí do našeho portfolia, nekoliduje to s ostatními značkami, které prodáváme. Máme střízlivé odhady prodejů, udělali jsme je podle ostatních značek, které vyrábějí stopětadvacítky na podobné úrovni, ale ty jsou všechny dražší. Doufáme, že se to na prodejích projeví a byli bychom rádi, kdybychom letos prodali aspoň po třiceti kusech od každého modelu. Myslíme si, že supermoto a enduro bude zajímat mladé kluky, ale to si otestujeme až v následujících dnech veletrhu. Ale veskrze pozitivní byly reakce lidí nad padesát let, kteří si motocykl u nás včera prohlíželi. Hodně z nich tady říkalo, že tuhle motorku by chtěli. Už nepotřebují sedm set kubíků nebo litr, takový motocykl by jim stačil. Líbil se nízký posaz, cena a hlavně design. Tahle motorka má tedy dvě cílové skupiny.“