Nové BMW S 1000 RR ubralo na hmotnosti a přidalo na svalech
Motocyklová divize BMW nedávno představila již třetí generaci svého supersportu BMW S 1000 RR, který pochází z roku 2009. Motocykl přijíždí se zcela nově vyvinutým motorem, výkonem zvýšeným o 6 kW (8 k) na 152 kW (207 k) a hmotností sníženou z 208 kg na 197 kg.
Vedle zlepšených výkonů byly v případě nového RR dalšími klíčovými body o sekundu rychlejší kolo než v případě předchozího modelu, více uživatelsky přívětivý design a snaha o nabídnutí maximální ovladatelnosti a řiditelnosti. Ať už jde o jízdu v každodenním provozu, jízdu na zatáčkovitých okresních silnicích nebo na závodním okruhu, nové RR je ve všech případech excelentní. Zejména proto, že BMW Motorrad posunulo asistenční systémy, jako je kontrola trakce, regulace zvedání předního kola, ABS a asistent pro rozjezd do kopce, na zcela novou úroveň. To samé platí o LED osvětlení a velkém TFT displeji. Pro ideální uzpůsobení různým podmínkám použití je nové RR standardně vybaveno čtyřmi jízdními režimy – „Rain“, „Road“, „Dynamic“ a „Race“.
BMW Motorrad zároveň pro model S 1000 RR zavádí produktovou strategii podobnou, jako je tomu u M automobilů. K dispozici je M příslušenství a díly M Performance Parts. Součástí M paketu jsou vedle odlišného barevného provedení například karbonová kola, odlehčená baterie, M kit pro podvozek s nastavitelnou výškou vzadu, sportovní sedlo nebo Pro mód, který ještě rozšiřuje nastení o tři volitelné závodní jízdní režimy.
BMW Motorrad Motorsport navíc v nadcházející sezóně 2019 nasadí nové BMW S 1000 RRdo mistrovství světa superbiků (WorldSBK). Nový tým BMW Motorrad WorldSBK vstoupí do šampionátu v kooperaci s Shaun Muir Racing a se známou dvojicí jezdců: šampiónem superbiků z roku 2013 Tomem Sykesem (GB) a úřadujícím evropským mistrem Superstock 1000 a trojnásobným šampiónem Markusem Reiterbergerem (D).