Nové BMW S 1000 XR zhublo o deset kilo
Německý výrobce BMW letos přichází s novou generací svého cestovně sportovního modelu S 1000 XR. Oblíbený univerzální stroj váží 226 kg a je tak o deset kilogramů lehčí, má nový motor, podvozek i bohatou výbavu včetně elektronického odpružení nebo řízeného rozjezdu do kopce Hill Start Control Pro.
O pět kilogramů lehčí nově vyvinutý motor vychází z pohonné jednotky modelu S 1000 RR, motocykl má upravené převodové poměry, vyšší výkon ve středních otáčkách a je vybaven regulací točivého momentu motoru MSR. Agregát disponuje výkonem 165 koní a točivým momentem 114 Nm. Ve srovnání s předchozím modelem mají vyšší rychlosti delší převodový poměr, a to až o 8 procent, což snižuje úroveň otáček motoru, aniž by došlo k ovlivnění jízdní dynamiky. Kromě toho ve srovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva ze 6,7 na 6,2 litru na 100 kilometrů.
Nové S 1000 XR je vybaveno čtyřmi standardními jízdní režimy: Rain, Road, Dynamic a Dynamic Pro. Režim Dynamic Pro, který lze v případě modelu S 1000 XR poprvé zcela konfigurovat, nabízí širokou škálu možností nastavení. Kromě reakcí na plyn lze u nového S 1000 XR vůbec poprvé samostatně konfigurovat účinek brzdění motorem, systém ABS, kontrolu trakce a regulaci zvedání předního kola. Zajímavostí je systém ABS pro, který zajišťuje vyšší bezpečnost při brzdění v náklonu.
Všechna světla již využívají LED technologie. Kromě směrových světel a zadního světla je součástí výbavy přední světlomet se dvěma symetricky uspořádanými LED jednotkami, přičemž každá z nich je vybavena potkávacím, dálkovým a obrysovým světlem. Nový přístrojový panel s 6,5palcovým barevným displejem pak nabízí čtyři různá zobrazení.