Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Nové pecky Hondy, Fireblade a X-ADV

 

Se zástupcem značky Honda, Petrem Hubáčkem jsme se setkali na rozsáhlém stánku jeho značky. A hned jsme se zeptali, co považuje za nedůležitější novinky, které na MOTOSALONU Honda letos představuje?

Petr Hubáček (Honda): Máme hned dvě zásadní novinky, nový model CBR1000RR Fireblade, a to hned ve třech provedeních, SP verzi, SP2 a základní. A druhou velkou novinkou je zajímavý X-ADV. Jde o koncept Adventure, který byl dodělaný do reality. Není to ani skútr, ani motorka, jde o něco docela nového.

Jaké jsou největší rozdíly mezi modely SP a SP2?

Petr Hubáček (Honda): Na SP2 se dá rovnou namontovat závodní kit, a pak se dostává do úplně jiných dimenzí a je okamžitě připravená k závodění. U Firebladu je hned několik zajímavostí, například snímač rychlořazení, nebo to, že motorka je při plném výkonu stále pod kontrolou jezdce. Nové je i odpružení, nastavení několika režimů, z devadesáti procent jde o úplně jiný motocykl, než starší model. Došlo také k nárůstu výkonu na 141 kW. Ale přitom jde při správném nastavení stále o příjemnou motorku, nejen pro závodění, ale i na běžnou silnici.

Tohle přece Honda vždycky uměla… podobně se chová i model X-ADV?

Petr Hubáček (Honda): X-ADV byl původně koncept, tzv. City Adventure. To znamená, že šlo o splnění úkolu, aby šlo o něco specifického do města, a zároveň aby se na tom dalo jezdit i po rychlých silnicích a v terénu. Je to motorka, s níž se dá jet s kravatou do práce, pak si ní udělat víkendový výlet za město, a finálově klidně vjet do bahna nebo na písek a po polní cestě, ustojí to.

Má na našem trhu šanci?

Petr Hubáček (Honda): Myslím, že má, je potřeba, aby zájemci pochopili tuhle filozofii, a k čemu je dobrá. Když si o ní něco přečtou a vyzkouší si její vlastnosti, určitě se jim zalíbí. Mohu mluvit za evropské zákazníky a myslím si, že z deseti lidí, kteří si jí koupí, sedm budou nemotorkáři a tři motorkáři. Ve všech deseti případech půjde o lidi, kteří chtějí vlastnit něco výjimečného. Jde o zájemce, kteří by si jinak možná koupili skútr, ale zároveň od něj chtějí něco víc. Anebo naopak, o lidi, kteří chtějí motorku, ale zároveň i pohodlí do města. Zajímavý je také DCT systém převodovky, dá se přepnout na automat nebo na manuální řazení, aby si člověk užil třeba v terénu. A přitom mu v garáži stojí jen jeden stroj. Zadání pro konstruktéra bylo jasné, udělej něco do města, s čím se dá jezdit off-road. To byl rozptyl doslova o 180 stupňů.

Jak si na tom prodejně po nějaké době stojí Honda Africa Twin?

Petr Hubáček (Honda): Výborně, to se nedá ani popsat, lidi na ní dlouho čekali a pak to předčilo očekávání. Dokonce se o ní mluví jako o jedné z nejlepších motorek všech dob. A je jen otázkou času, než se i z tohoto modelu, stejně jako ze staré Afriky, stane opravdová legenda. Jsem o tom stoprocentně přesvědčený. Ani jsme jí vloni nestačili dodávat. Ještě se nám to zkomplikovalo, protože výrobním závodem vloni zatřáslo zemětřesení a všechno se zdrželo. Stalo se v dubnu, na začátku sezóny. Ale motorce to ještě pomohlo, protože to ze začátku zvedlo její exkluzivitu, lidé jí chtěli, ale ještě stále nebyla běžně v prodeji.

VIDEO

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště