Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Novinky v bavorské stáji

 

Když se řekne BMW, všichni okamžitě zpozorní. Prémiová evropská značka má ve svém portfoliu auta, motocykly i vše, co se motorismu týká. A všechno na špičkové úrovni. Na veletrhu MOTOSALON výrobce předvedl všechny své motocyklové novinky pro sezónu 2017. Stánek byl tak obležený návštěvníky, že se v něm doslova nedalo ani pohnout. O tom, co BMW na výstavě ukázalo, jsme si povídali se zástupcem společnosti, panem Petrem Krajčem.

Představte nám prosím novinky, které tu BMW předvádí.
Naším dlouhodobým stěžejním modelem je model R 1200 GS, proto jsme ho také nominovali do soutěže Motocykl roku. Pro letošní rok představujeme nové varianty, model Rallye, zaměřený na offroadové jezdce, a proti tomu máme ještě variantu Exclusive, která je zase zaměřená na cestovatele. Dnes si každý zákazník může najít, co potřebuje, a nemusí potom dělat tolik individuálních úprav, které si dřív na svých GS prováděl ke svému konkrétnímu stylu ježdění.

Jsou na R 1200 GS nějaké zásadní změny proti loňskému modelu?
Je tam spoustu technických změn. Rallye má ve standardu drátová kola a co se týká techniky, došlo ke změnám na převodovce. Je upravená ergonomie, získali jsme také větší variabilitu u výšky sedel. Ta úprava výšky sedla platí pro všechny varianty GS. Jde seřídit v rozmezí až 10 cm. U modelu Rallye jde také objednat sportovní podvozek, který má o 2 cm vyšší zdvihy.

Teď k nové tři sta desítce, modelu G 310 GS. Je to pro BMW tak trochu překvapivý krok.
Překvapivý možná je, ale určitě logický. BMW mělo vždy jenom velké cestovní motorky, spíš jsme byli zaměření na vyspělé a dospělé jezdce, ale rádi bychom se zaměřili i na začínající jezdce. Proto jsme zamířili do této maloobjemové kategorie.

Líbí se mi vaše retro motorky, jako je třeba R nineT. Tento vývoj se mi zdá rok od roku zajímavější…
Segment je hodně populární a musím říct, že vzniknul úplně náhodou. Když BMW vyrobilo první R nineT, šlo o výroční model a nepředpokládalo se, že se bude vyrábět i nadále. Byla to v té chvíli jen limitovaná série. Nicméně, byl tak veliký zájem, že R nineT pokračuje dál a meziročně se nám celý segment rozšířil z jednoho modelu na pět. Dnes si určitě každý zákazník najde svůj styl, modely jsou hodně rozdílné, mají jinou jízdní pozici. Nabídka je opravdu hodně široká, ať už pro zaměření na silniční nebo na off-road ježdění.

BMW nejsou jen samotné motocykly, ale i značkové oblečení a přilby. Jaké novinky máte v této oblasti?
Snažili jsme se na výstavě představit všechno, včetně příslušenství a oblečení. Když se zastavíme u přileb, máme tu jednu novinku. Jde o Systém 7, což je nástupce už několikáté generace pod označením Systém. Hlavním znakem sedmičky je, že je přilba homologovaná jako uzavřená i otevřená. Bradová část je jednoduše odnímatelná pomocí dvou tlačítek a majitelé jí mohou používat pro různé styly ježdění. Přilba je karbonová, byla vyvíjená po dobu několika let a naší obrovskou výhodou je, že máme ve firmě spojení s auty. Při vývoji jsme tedy mohli používat aerodynamický tunel. Tím se podařilo docílit potřebných vlastností přilby, aby byla tichá a aerodynamicky co nejlépe přizpůsobená. Dalším zlepšením je zvětšený boční výhled pro periferní vidění, což je důležité z hlediska bezpečnosti. Jde o univerzální cestovatelskou přilbu. Velkou novinkou je také naše nová bunda s integrovaným airbagem. BMW už po mnoho let přichází s novinkami v pasivní i aktivní bezpečnosti jezdců. Před dvěma lety jsme představili systém ABS Pro, pro letošek je to právě tato bunda. Specifické pro ní je, že není nijak propojená s motorkou a přímo v sobě má spoustu čidel, které snímají zrychlení. Pomocí algoritmů se potom vypočítává aktivační bod.

Díky za rozhovor.     

VIDEO

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště