Petr Krajča, šéf divize - BMW Motorrad
Je pro vás motorka členem rodiny? Jakou péči jí věnujete a jaké místo u
vás „doma“ má?
Tak tato
otázka padla v pravou chvíli. Zrovna před několika dny jsem se oblékl do
motorkářského a chystal se využít relativně příznivého počasí na krátkou
projížďku a dobití baterie. Výlet nakonec skončil otočením klíčku, kdy na mě
unaveně zamžouraly kontrolky. Oblečení šlo zpátky do skříně a baterka na
nabíječku. Letošní zimu jsem trávil spoustu večerů v garáži, kde jsem pracoval
na projektu cafe racera, pro který jsem se tak nadchnul, že šlo vše ostatní
stranou. Také jsem se pustil do renovace veteránů a to hned několika najednou.
Pomalými krůčky se blížím do finále a stále věřím, že do léta svou první
renovaci dokončím. Garáž je už tak plná, že pro další moto „projekt“ není
místo.
Sdílí další rodinní příslušníci váš koníček – alespoň občas?
Výlety na
motorce za pěkného počasí na kafe na Slapy ano. Týdenní cestování po horách v
dešti sdílí už jen na fotkách, které přivezu. Kde jsem se ale nesetkal s
pochopením je renovace starých mopedů. Mou radost z vydražení dlouho sháněné
součástky rodina nesdílí a vůbec nechápe, jak jsem jenom mohl něco tak
rezavého, umaštěného a k ničemu koupit. Tento koníček sdílím s kamarády, ve
kterých se probudily nostalgické vzpomínky na dětství a jejich první vyjížďky
na Pionýru, které se teď snaží zhmotnit právě renovací těchto motorek. Je to
nyní trend naší generace. Ještě před pár lety zapomenuté a bezcenné motorky z
našeho dětství stoupají na ceně. Pro někoho to je stará Jawa nebo MZ, pro
jiného zase dakarský bavorák.
Který motocykl byste doporučili jako „rodinný“?
Rodinný
motocykl dnes existuje snad už jen v Asii, kde na dvoumístné motorce jede
pětičlenná rodina i s nákupem. V evropském měřítku naprosto nemyslitelné… Pod
rodinnou motorkou si představuji naší rodinu GS, kde máme stroj pro každého
člena. A myslím opravdu pro každého, protože začínáme u nejmenších členů rodiny
s GS odrážedlem a pokračujeme přes jednoválcové lehké G 310 GS, přes
univerzální F 750 GS a terénní 850-ku až po krále cestovatelů - R 1250 GS.
Každý si může vybrat pro sebe to nejlepší.