Petr Veruněk: Od fichtlů přes konstrukci motorek do zastoupení Kymco a Mondial
Asi jako každý český kluk začínal ve 14 na pionýrech a motorky ho již nepustily. Vystudoval konstrukci motocyklů na ČVUT a hned po revoluci strávil několik let u prodejce motorek v Německu. Dnes má Petr Veruněk ve firmě MSA Motor Sport Accessoires na starosti prodej motorek a skútrů Kymco a Mondial na českém trhu. Pro letošek má ambiciózní plány, chystá velkou ofenzívu na poli stopětadvacítkových skútrů nebo uvedení zbrusu nových strojů Mondial Flat track.
Jak se loni MSA v Česku dařilo?
Vzhledem k náběhu nové emisní normy Euro 4, která pro výrobce vždy znamená zvýšené výrobní náklady a tím i ceny, jsme bojovali s navýšením koncových cen a tím pádem i se zájmem o naše entry modely 125 ccm. Ale ve vyšších kubaturách máme velmi silné porfolio a tradičně i velmi dobrý poměr výkon/cena, tam je naše pozice již dlouhodobě silná. S Mondialem rosteme, pomalu, ale vytrvale a naše letošní novinky nás zase posunou dopředu.
Jaké máte plány na letošní rok?
Rozhodně posílit ve výše zmiňovaném entry segmentu skútrů do 125 ccm a na to jsme si připravili sérii atraktivních pobídek pro naše zákazníky. Budou se mít na co těšit!
Jaké jsou hlavní novinky Kymca a Mondialu pro rok 2020?
U značky Kymco to bude velmi zajímavý model Agility 300i ABS, který v sobě spojuje dva světy – obratnost skútru na velkých kolech s úložným prostorem pro 2 integrální helmy, dalo by se říci, že to takový crossover, jak je dnes moderní takové typy nazývat. U značky F.B Mondial se novinky ponesou hlavně ve smyslu nástupu modelů se systémem ABS v kategorii do 125 ccm. A během roku přineseme na trh velmi atraktivní model Flat track v obou objemových verzích – 125 i 300 ccm.
Jak jste se vlastně dostal k motorkám?
Asi jako celá naše generace jsem od 14ti jezdil na fichtlech a už mě to nepustilo. Vystudoval jsem Fakultu strojní ČVUT Praha, obor motorová vozidla, volitelný předmět Konstrukce motocyklů a po škole hned po revoluci jsem strávil několik let u prodejce motorek v Německu.
A Váš nástup k MSA?
To bylo jednoduché. Asi před 15 lety mne kontaktoval bývalý spolupracovník, slovo dalo slovo a nastoupil jsem do MSA.
Co přesně máte v MSA na starosti a jak vypadá Váš běžný pracovní den?
Starám se o kompletní servis kolem importu značek Kymco a F.B Mondial na český trh. Můj pracovní den představuje hodně telefonů, hodně ježdění v autě, hodně kontaktů s prodejci a s novináři a také hodně práce na PC. Prostě dalo by se říct manažerská klasika, jenom s tím rozílem, že je to je u motorek. A to je na té práci nejlepší.
Kolik toho v rámci své práce na motorkách a skútrech najezdíte?
Ryze pracovně najedu ročně tak kolem 3-5 tisíc kilometrů, plus samozřejmě další privátně najeté kilometry. I přes klasický nedostatek času se ročně vypnu k výkonu přes deset tisíc kilometrů a to už jsem spokojený.
Jaký je Váš oblíbený model?
No z naší stáje rozhodně vlajková loď Kymco AK 550i.
Jak trávíte svůj volný čas?
No bude to znít jako klišé, ale nejvíc s rodinou a na motorce. No a dlouhé zimní večery trávím ve své garáži a oživuji „staré vrány” – vlna youngtimerů zasáhla i mně.
A propadl motorkám ještě někdo další z rodiny nebo jezdí s Vámi třeba žena?
Moje žena se mnou na tandemu nejezdí, protože alespoň jeden v rodině má mít rozum. Ale syn jezdí již od 5-ti let a teď trénuje na enduru. Letos jde do autoškoly.
Jaký nejsilnější zážitek jste na motorce zažil?
No oni jsou dva druhy nejsilnějších zážitků, pozitivní a negativní. A ty druhé bývají někdy silnější. Ale dobře, zůstaňme u těch prvních – hodně hluboko ve mně zůstává první výlet s partou německých kolegů hned v roce 1990 na tehdejší Moto GP do Rakouska na Salzburgring, po těch letech za železnou oponou vidět na vlastní oči borce jako Kevin Schwantz, Wayne Rainey a John Kocinski, to se nedá zapomenout.
Máte nějaký sen, který si chcete splnit?
No ještě musím na Tourist Trophy na ostrov Man, ale znáte to, ten čas ...