Suzuki přichází s nejsilnějším GSX-R všech dob. Má 200 koní
Japonský výrobce Suzuki si dal na letošním inovovaném modelu superbiku GSX-R 1000 opravdu záležet. Zcela přepracovaný stroj vycházející z úspěšného speciálu pro Moto GP je nabitý elektronikou a disponuje dosud nejvyšším výkonem na hranici 200 koní. V současnosti nabízená verze má 185 koní.
Srdcem GSX-R 1000 je litrový čtyřválcový motor, který dostal větší vrtání a kratší zdvih a poprvé také variabilní časování ventilů. To zajišťují odstředivě ovládaná kuličková ložiska na vačkách.
O odpružení se stará semi-aktivní elektronický systém vyvinutý s firmou Showa, motocykl má volitelné tři jízdní režimy a desetiúrovňovou kontrolu trakce. Ve standardu je ABS, pro závodní verzi R pak i kontrola startu a quickshifter.
Výsledkem práce ve větrném tunelu je užší kapotáž a nižší profil palivové nádrže. Ze zrcátek zmizely blinkry. Provozní údaje se zobrazují na nové LCD přístrojovce a osvětlení je standardně celé prostřednictvím LED technologie.
I když se má na showroomech objevit až na jaře, někteří prodejci již na GSX-R 1000 přijímají objednávky. Cena je 399.500 Kč, tedy o 35.000 Kč více oproti loňské verzi s ABS. Za závodní GSX-R 1000R si zájemci zhruba 95.000 korun připlatí.