Triumph přichází s dvanáctistovkou Scramblerem. Bude ve dvou provedeních.
Tradiční britský výrobce Triumph se rozhodl rozšířit svou úspěšnou řadu Classics o další Scrambler. Po devítistovce bude od letoška k mání i Scrambler 1200 a to dokonce ve dvou provedeních. Zatímco model XC má být univerzálnějším strojem určeným pro jízdu na silnicích i mimo ně, XE je díky svému podvozku více zaměřený na vyjížďky do terénu.
Obě varianty nabízejí široké spektrum technických úprav a doplňků. Bohatě vybavené XE nabízí vedle vyhřívaných rukojetí, tempomatu, bezklíčkového zapalování, šesti jízdních režimů, náklonového ABS a kontroly trakce i navigaci propojenou s telefonem ve spolupráci s Google Maps a úplnou novinkou je možnost připojení GoPro kamery přes bluetooth.
Základem nových Scramblerů je trubkový rám, ve kterém je uložený kapalinou chlazený paralelní SOHC dvouválec o objemu 1200 cm3. Ten u obou verzí disponuje nejvyšším výkonem 66,2 kW (90 k) při 7400 min-1 a točivým momentem 110 N.m při 3950 min-1. Výkon prsotřednictvím šestistupňové převodovky přenáší na zadní kolo řetěz.
Podvozek modelu Scrambler 1200 XC využívá vpředu stavitelnou 45mm upside-down vidlici Showa se zdvihem 200 mm, zatímco u modelu Scrambler 1200 XE je použita stavitelná 47mm upside-down vidlice Showa se zdvihem 250 mm. Zadní vidlice z hliníkové slitiny je odpružena dvojicí stavitelných tlumičů značky Öhlins se zdvihem 200 mm, resp. 250 mm.
Obě varianty mají kola s drátěným výpletem, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 90/90 R21 vpředu a 150/50 R17 vzadu. Brzdový systém využívá vpředu kotouče o průměru 320 mm v kombinaci s radiálními čtyřpístkovými brzdiči Brembo M50. Zadní kolo pak brzdí jeden kotouč o průměru 255 mm v kombinaci s dvoupístkem Brembo.
Nové Scramblery 1200 by mimo jiné mohly přilákat mladé aktivní jezdce, kteří se chtějí bavit a vyhledávají stylový, nezaměnitelný stroj přizpůsobený pro každý povrch. První lukrativní kousky čeká pražská prodejna Triumph během března.