Triumph se veze na retro vlně
Celý motocyklový svět v současnosti ujíždí na objevování půvabu designu klasických motorek z 60. let minulého století. Na tuto retro vlnu výrazně vsadila britská značka Triumph, která přichází pro letošní sezónu s celou smečkou nových modelů klasického vzhledu. Pro modelovou řadu Modern Classics si Triumph letos připravil dva zcela nové motory o objemu 900 a 1200 ccm. Za klasickým vzhledem se skrývá moderní technika v podobě vyspělých agregátů, protiblokovacího systému ABS nebo vypínatelné kontroly trakce.
V menší objemové kategorii nabídne model Street Twin, ke kterému budou k dispozici tři různé modifikace. První kit motocykl přemění v elegantní teréňák Scrambler s výfukem vyvedeným pod sedlo, druhá sada doplňků pod názvem Brat Tracker ze stroje vytváří drsný silniční závoďák bez jakýchkoliv zbytečností, zatímco třetí Urban inspiration s koženými brašnami či větrným štítkem se hodí na projížďky po městě.
Pro toho, kdo bude chtít sáhnout po silnější dvanáctistovce, jsou připraveny modely Bonneville a Thruxton. Zatímco u Bonnevillu se pod označením T120 v podstatě jedná o reinkarnaci původního stroje ze začátku 60. let, Thruxton posouvá dál představu značky o brutálním cafe raceru. Ten bude k mání se zdařilou retro kapotáží nebo ve sportovní verzi R s podvozkem od značky Öhlins zahrnujícím přední upside-down vidlici a radiálními brzdami Brembo.
Modely, které budou jistě jedním z nejsilnějších retro příspěvků nadcházející sezóny, bude Triumph uvádět postupně během letošního roku.
Předek lze dovybavit malým větrným štítkem. Jedním z nejzdařilejších doplňků pro nový Thruxton je však velká závodní kapotáž ve stylu padesátek.
Žerty stranou
Zatímco alespoň na první pohled jde modelu Thruxton více o design, to jeho energií nabitý příbuzný již svým přídomkem R za názvem jasně naznačuje, kde končí legrace. Triumph Thruxton R je už na první pohled ostrý bombarďák, který nepřipouští kompromisy.
Předek zdobí nádherná zlatá upside down vidlice s kolem nazdobeným dvojicí obřích kotoučů s radiálními brzdiči Brembo. O jistotu odpružení zadní kyvné vidlice pečuje dvojice zlatých pružících jednotek s odloučenými expanzními nádobkami. Kompletní podvozek je tedy v režii značky Öhlins.
Volitelné jsou například i boční kolenní panely na nádrži nebo chromovaný kryt spojky i další kryty na motoru v několika dekorech. V nabídce je plejáda chromovaných i temně černých doplňků. Puntičkářům bude k dispozici i několik variant kovových čepiček na ventilky nebo dokonce speciální zakázkový váleček řadicí páky.
Silné kafe
Model Thruxton podle prohlášení jeho tvůrců navrací význam označení Café racer k jeho kořenům. Střídmá silueta drsného závoďáku už na první pohled postrádá všechny zbytečnosti.
Za velkým světlometem a dvojicí budíků je už jenom velká nádrž s chromovaným víčkem a jednosedlo zakončené krovkou typickou pro speciály z padesátých let.