Triumph výrazně omladil rodinu cestovních endur Tiger
Britský výrobce Triumph letos výrazně omladil svou rodinu cestovních endur Tiger. Nové generace se dočkal menší Tiger 800 i větší dvanáctistovka. Oba stroje jsou navíc k dostání v nejméně šesti verzích. Ty vycházejí ze dvou základních specifikací, XC pro modely do terénu a XR na silnici. Všechny motocykly jsou letos nabízené v nových barvách.
Menší Tiger se chlubí více než 200 vylepšeními. Základ tvoří řadový tříválec o výkonu 95 koní. Má nový výfuk a zkrácený první rychlostní stupeň a nové brzdy Brembo. Změnila se ergonomie, kdy řídítka jsou posunutá o něco blíž jezdci a spolu s novým sedlem skýtají pohodlnější posaz. Nový je i plexi štít, za kterým se nacházíá petipalcový TFT displej. Jeho funkce se ovládají joystickem umístěným na řídítkách. Ten je, stejně jako ostatní ovladače, dokonce podsvícený. Ve výbavě nechybí tempomat, ABS, kontrola trakce, plyn ride-by-wire,zásuvka na 12 V a USB zásuvka a u vybraných modelů i vyhřívání rukojetí a sedla.
Vedle toho dvanáctistovka se chlubí zhruba stovkou změn, které přinesly mimo jiné celkové snížení hmotnosti zhruba o deset kilogramů. I větší bratr disponuje LED světly, navíc vybavenými přisvěcováním do zatáček, zajímavými vychytávkami jsou i asistent pro stání v kopci, funkce umožňující řazení bez spojky nebo bezklíčkové zapalování. Motor disponuje maximem 141 koní a byl naladěný na lepší zátah v nižších otáčkách. Stejně jako osmistovka má nový lehčí výfukový systém z titanu a karbonu od značky Arrow. K dispozici budou silniční verze XR, XRX, XRT a XRx s nižším sedlem a dále pak terénější XC, XCX a nejvybavenější XCA.