Vespa bude do zásuvky
Elektrifikaci se vedle aut nevyhnuly ani jednostopé stroje. Italská značka Vespa se chystá uvést na trhu model Elettrica. Elektrický skútr vypadá jako klasická "vespa", nicméně místo zážehového motoru má elektromotor. Prodávat se bude buď jako čistě elektrický nebo ve verzi, která kombinuje generátor a elektromotor a zdvojnásobuje tak dojezd.
Srdcem Elettricy je elektromotor, který disponuje maximálním výkonem až 4 kW. Maximální dojezd se má pohybovat kolem 100 km. Zdrojem elektrické energie jsou moderní bezúdržbové lithium-ionové baterie, které jsou napojené na systém rekuperace kinetické energie KERS používaný ve formuli 1. Z obyčejné zásuvky je elektroskútr nabitý za čtyři hodiny. Baterie jsou umístěné pod sedlem, kam se ale stále vejde i otevřená přilba.
Elettrica nabízí dva jízdní režimy. V tom úsporném ECO nepojede víc než 30 km/h, normální režim se označuje jako POWER a nabízí zrychlení konkurující i silnějším benzinovým skútrům.
Přístrojový panel tvoří 4.3 palcový TFT displej. Vychytávkou je možnost připojení chytrého telefonu a na displeji sledovat upozornění o zprávách, nebo hovorech. Systém umožňuje používat ovládače na řídítkách k přijímání hovorů, nebo aktivovat hlasové ovládání hudby. Spárování s telefonem nabízí mimo jiné i funkci lokalizačního modulu, díky kterému lze motorku najít.