Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Vývoj motocyklového trhu v roce 2019

 

Rok se opět s rokem sešel, nastal čas hodnocení a analýz ve všech oborech, ten motocyklový nevyjímaje. Motocykl patří svým charakterem a využitím ke zbytnému zboží, které není bezprostředně třeba k podnikání či k jiným pro slušnou existenci nezbytným účelům. Slouží až na úplné výjimky pro rekreační a volnočasové aktivity. Proto se český motocyklový trh poněkud déle zotavoval z krize z let 2011 – 2012. Klesající trend vyvrcholil roku 2012, kdy bylo zaregistrováno pouze 15 212 vozidel kategorie L. Teprve v roce 2014 nastal obrat k lepšímu s trvalým růstem prodejů. Celkem 18 744 zaregistrovaných vozidel v roce 2019 představuje oproti předešlému roku 1463 prodaných kusů navíc, což odpovídá nárůstu o 8,47 %. Motocykly jako jediná sledovaná kategorie skončila v plusových hodnotách. Loňské registrace ještě zdaleka nedosahují hodnot z úspěšných let 2007 a 2008 s 24 974 resp. 27 222 kusy prodaných motocyklů a skútrů, ale jednoznačně potvrdily rostoucí trend. Koreluje to s celkovým vývojem ekonomiky v posledních zhruba šesti letech. Největší zásluhu na dosažených výsledcích v prodejích si připsala značka Honda, která v prodejích s převahou vede s 3 908 registrovanými motocykly, což představuje 20,85 % trhu, před další japonskou značkou Yamaha s 1 679 prodanými kusy a tržním podílem 8,96 %. Následuje další asijský producent CF Moto s 1 091 kusy a 5,82 % trhu. Dále pak rakouská KTM – 1 067 / 5,69 %, BMW 889 ks / 4,74 %, Maxon – 815 / 4,35 %, Kentoya – 795 / 4,24 %. Italské skútry Piaggio obohatilo loni trh o dalších 771 kusů s podílem 4,11 %, motocykly Kawasaki o 697 kusů / 3,72 %, první desítku uzavírá značka Linhai s 619 registrovanými kusy a 3,30 %ním podílem na trhu.

Tento mix značek vystihuje poptávku na trhu s převahou zájmu o osvědčené značky s vysokým technickým standardem, ale i po levnějších užitkových vozidlech, skútrech nebo čtyřkolkách. Potenciální zájemci o vybranou značku a typ motocyklu bývají často rozhodnuti už před prodejní sezónou, ale často své představy korigují ještě na pravidelné březnové přehlídce všeho, co motocyklový obor nabízí, včetně bohatého doplňujícího sortimentu. Letošní Motosalon proběhne opět po roce na brněnském výstavišti. Zákazník se při volbě značky a kategorie motocyklu řídí mnoha hledisky, někdo vybírá dlouho, zjišťuje trpělivě mnoho informací, jiný má rychle jasno, a o svém rozhodnutí nepochybuje. Některé inspiruje anketa Motocykl roku a její výsledky, která je neodmyslitelnou součástí jarní motocyklové přehlídky. Největší prodeje v roce probíhají v měsíci dubnu s přicházejícím jarem a po Motosalonu, který umožňuje bezprostřední kontakt publika s kompletní nabídkou motocyklového oboru. Rostoucí motocyklový trh se příznivě projeví i v rozsahu a šíři nabízeného sortimentu a ve zvýšeném zájmu vystavovatelů o tradičně profesionální služby akciové společnosti Veletrhy Brno. V této souvislosti lze oprávněně očekávat velký zájem návštěvníků o Motosalon, ostatně tak jako každý rok, lhostejno jestli se koná v Brně nebo v Praze. Opravdový motorkář si návštěvu Motosalonu s každoročními novinkami nikdy nenechá ujít.

VIDEO

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště