Vyzyvatel mezi bagry, Indian Challenger
Čte se to stejně, ale na mysli jsme samozřejmě měli „baggery“, tedy motocykl s výraznými bočními kufry a sníženou zádí. Právě v této kategorii hodlá kralovat nový Challenger, v překladu „vyzyvatel“. Ten byl hlavním aktérem tiskové konference těsně před zahájením výstavy.
Kdysi slavná značka Indian, kterou před několika lety vzkřísil z popela koncern Polaris vyrábějící hlavně čtyřkolky, sněžné skútry a pracovní stroje, v Praze představila hodně odvážný stroj. Tváří se jako mohutný americký turista, ale pod kapotami má nový dvouválec PowerPlus o objemu 1769 cm3. Čtyřventilový DOHC rozvod, kapalinové chlazení a parametry 122 koní a obrovský krouťák 178 Nm na míle překračují dosavadní obvyklé hodnoty u podobných strojů této kategorie.
Váhou se sice Challenger řadí po bok svých amerických konkurentů, 377 kg opravdu není málo, i přes použití hliníkového rámu s centrálním tlumičem Fox a 43mm USD vidlici, kterou v v této kategorii také u konkurence nepotkáte. To samé platí i pro elektroniku, Challenger totiž používá ABS s inerciální jednotkou, takže umožňuje brzdění v zatáčce se zachováním stability. A samozřejmě i kontrolu trakce, bez ní by byl takový krouťák jen těžko zvladatelný.
V expozici Indianu jsou samozřejmě připraveny i stávající velké cesťáky Chieftain, sportovní FTR i univerzální Scouty. A právě model Scout se letos dostává do kategorie s cenou pod 300 tisíc korun a stává se nejdostupnějším modelem Indian.