Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

MOTOSALON
7.-10.3. 2013

Mezinárodní veletrh motocyklů, čtyřkolek, příslušenství a oblečení
(Praha - PVA Letňany)

Jaroslav Ducháček: Důležité je vytrvat a když se něco nepovede, zvednout se a jít dál

 

Jaroslav Ducháček vlastní jeden z nejznámějších českých motorkářských serverů. A protože bude se svým stánkem v březnu na  MOTOSALONU v Praze - Letňanech, udělali jsme si s ním rozhovor. Zjistili jsme pro vás, jaký je jeho recept na úspěch, co si myslí o chování motocyklistů na českých silnicích, jaký je jeho vysnění stroj a proč by mladé řidiče poslal do motoškol :-).

Motorkáři.cz se stali za 11 let své existence asi nejrespektovanějším českým serverem o motorkách. Jaký je váš recept na úspěch?
O počítače a motorky jsem zajímal již v mládí, a když se potom na vysoké škole naskytla příležitost, abych se poprvé seznámil s internetem, napadla mě časem myšlenka založit web pro motorkáře, který je bude vzájemně sdružovat. Dnes když se podívám zpět, tak se nám podařila vytvořit komunita více jak 120.000 uživatelů, kteří mají u nás registraci a denně se vrací na náš web pro informace ze světa motorek. A recept na úspěch? To se nedá říci jednoznačně, ale důležité je být v pravém čase na pravém místě a mít dobrý nápad. V podnikání na internetu to platí obzvlášť, důležité je také vytrvat, stanovit si jasné cíle, a když se něco hned nepovede, zvednout se, poučit se a jít dál. Úspěch vidím také mimo jiné i díky dobrým pracovníkům, které jsem si vybral a kteří za ty roky dokázali pod mým vedením dotáhnout web na samotnou špičku.

Zabýváte se kromě serveru ještě něčím jiným?
Ne, naplno se věnuji jen webu Motorkáři.cz a Quadmania.cz.

Kolik lidí na Motorkáři.cz komerčně spolupracuje?
Pro server pracují dva kmenoví redaktoři a jeden programátor. Dalších přibližně 25 lidí jsou externí spolupracovníci a různí specialisté na svůj obor. Jedná se hlavně o redaktory na testování nových motocyklů, fotografy, jak nových motocyklů, tak i sportovních závodů a dalších akcí, kde bychom v nabité sezóně nestihli být. V našem týmu najdete ale také kameramana, grafika, externí spolupracovníky rubrik sport, veteráni, novinky, přestavby atd.

Kolik máte měsíčně unikátních návštěvníků a které sekce jsou na Motorkářích.cz nejnavštěvovanější?
Server Motorkáři.cz měsíčně navštíví 600.000 unikátních uživatelů. Nejnavštěvovanějšími sekcemi jsou Fórum a Bazar, potom sekce Motorkáři, Články a Sport.

Jak jste se k motorkám a dění kolem nich dostal a jaký je váš vztah k motocyklům?
Motocykly mě zajímaly již od 15 let, kdy jsem si začal dělat řidičák na malou motorku. Začínal jsem tradičně na Simsonu S51 Enduro a potom po neúspěšném výběru Jawy 350/640 jsem v 18 letech koupil svoji první velkou motorku Suzuki GS550M. Ta bohužel díky špatnému alternátoru nedobíjela a já musel před každou novou jízdou dobíjet baterii. Hledal jsem proto náhradní díly na tento motocykl a také majitele, abychom si mohli navzájem vyměnit zkušenosti. To se psal rok 1999 a asi po půlročním pátraní se mi nakonec ozval majitel stejného stroje na inzerát v časopisu. Už tehdy jsem si říkal, že by nebylo špatné vytvořit webovou stránku pro motorkáře, kde by měl každý svůj profil s motorkou a majitelé stejných strojů by si vzájemně vyměnili svoje zkušenosti a rady. Dnes je v naší databázi na serveru Motorkáři.cz vloženo přes 50.000 motorek a třeba právě starých čtyřválcových GS550 je tam 14 kusů.

 Na čem momentálně jezdíte?
Jelikož každý den dojíždím do práce přes 25 kilometrů tam a zpět, rozhodl jsem si pořídit skútr. Vybral jsem sice větší skútr Piaggio X EVO 400, ale přesně mi vyhovuje jeho univerzálnost. Není to úplný maxiskútr se kterým v městě mám problém zaparkovat a protáhnout se mezi auty, ale zase je natolik silný, že dokáže jet bez problémů předpisovou 130 km/hod na dálnici. Mám ho hlavně ale jako každodenního pracanta s příznivou spotřebou 3 l/100 km.

Jaký je váš vysněný stroj?
Těch je několik. Vždycky se mi líbily naháče s vzduchem chlazeným motorem. Jednu dobu jsem preferoval dvouválce, nyní bych si uměl vybrat i čtyřválec nebo tříválec. Určitě by to měla být motorka s velkým charisma. Pracanta už mám, takže teď něco na sváteční výlety, ale zatím to není aktuální a přednost mají jiné věci. Navíc se člověk „sveze“ přes letní sezónu na pár testovačkách, které v redakci máme, takže ta potřeba není úplně akutní. Každopádně rozdíl mezi půjčenou motorkou od importéra a tou, která vám říká pane a můžete s ní kdykoliv vyrazit na projížďku je propastný.

Jak hodnotíte chování motocyklistů na českých silnicích a jejich vztahy s řidiči aut?
Nelze mluvit za všechny motorkáře, protože i mezi nimi se najdou ti, kteří jezdí slušně nebo naopak si pletou silnici s uzavřeným závodním okruhem. Ze statistik nehod vyplývá, že největším problémem je nedání přednosti v jízdě. Motorkář většinou nedostane od auta přednost a to ho buď přehlédne, nebo neodhadne jeho rychlost. Tohle se prostě bude stávat pořád. Chování vidím denně při jízdě na skútru, slušný řidič auta pustí motorkáře při předjíždění před sebe a neblokuje ho, slušný řidič auta používá vždy blinkr, aby motorkář za ním věděl, kam jede a mohl předvídat, slušný řidič auta pochopí, že na semaforech mu skútr nebo motorka ujede a nechá ho postavit vedle sebe, atd.

Co by přispělo k větší bezpečnosti motocyklistů na silnicích?
Je pravda, že legislativa nahrávala trošku k tomu, aby už třeba 18letý kluk mohl jet s „uškrcenou“ supersportovní R1, která má sice v papírech 25 kW, ale je odškrcená na vyšší výkon. Potom záleží na každém motorkáři, jak to má v hlavě srovnané a jak dokáže s potenciálem takové motorky zacházet. Jsem rád, že se tu za několik let otevřelo mnoho škol a kurzů, kde si může každý na uzavřeném parkovišti nebo letišti jízdu pod vedením instruktora vyzkoušet. Ten, kdo chce jezdit palbu, ať jde na okruh nebo jinou uzavřenou plochu. K větší bezpečnosti přispěje jen vzájemná ohleduplnost mezi autaři a motorkáři na silnicích. Čím více motorkářů bude na silnicích, tím zákonitě více bude nehod a nezmění to žádné nařízení od evropské unie nebo povinná žlutá vesta.

Rozsáhlou sekcí na Motorkářích.cz je bazar. Jak hodnotíte tuzemský trh s ojetými motocykly a náhradními díly?
V našem bazaru máme inzeráty jak na nové, tak i ojeté stroje. Krize v roce 2009 srazila ceny nových motocyklů na úplné dno a tak se nyní dají ojetiny pořídit za velmi slušné peníze. Dle mých informací od bazarů, které na našem webu inzerují se jim prodeje ojetých motocyklů za poslední rok zvýšily v průměru o 15 %. Trh s náhradními díly tu za poslední roky zažívá boom, hlavně výběr použitých náhradních dílů je díky internetu obrovský. U nás najdete přes 40.000 náhradních dílů a 6.500 motorek.

Na jaké novinky na Motorkáři.cz se mohou internetoví uživatelé těšit v letošním roce?
Letošní rok je pro nás zásadní, protože postupně připravujeme redesign všech jeho sekcí. Již máme hotovou sekci Motorkáři, která nyní přehledně nabízí výběr z více jak 50.000 recenzí motocyklů od jejich majitelů, přes 1500 recenzí přileb, oblečení a pneumatik nebo nabízí více jak 100 klubů a motorkářských skupin. Změna není ale jen v designu, díky množství informací, které jsou na našem webu uloženy je nutné myslet do budoucna i na rychlost načítání takových dat, aby nezatěžovaly server. Tyto vnitřní změny, které uživatel nevidí, se letos také upravují a ladí.

Motorkáři.cz budou zastoupeni na veletrhu MOTOSALON. Co jste si pro tento motocyklový svátek připravili?
Na Motosalonu (dříve Motocyklu) jsme už od roku 2005, kdy jsme se webem Motorkáři.cz prezentovali mezi lidmi. Pro nás je vzájemný kontakt našich uživatelů hodně důležitý, uživatelé mohou probrat s  programátorem dotazy na web Motorkáři.cz nebo jen tak pokecat s redaktory o motorkách a připojit se díky dvěma počítačům na internet. Mimo jiné bude na našem stánku k vidění také jeden motocykl a jedna čtyřkolka.

Motosalon 2013

VIDEO

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště