Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

MOTOSALON
7.-10.3. 2013

Mezinárodní veletrh motocyklů, čtyřkolek, příslušenství a oblečení
(Praha - PVA Letňany)

Miloš Petr: Honda, to není práce, ale srdeční záležitost.

 

Pane Petře, jaká byla vaše cesta k motorkám?
První zkušenosti s motorkami se odehrály v klukovských telecích letech na chalupě. Vesnice byly plné Pionýrů, Mustangů a ti nejšťastnější měli dokonce Simsony. Chalupu navíc máme kousek od Hořic, kde to motorkami žije. Před devatenácti lety jsem nastoupil do Hondy, což se ukázalo jako osudové rozhodnutí. Honda to není práce, ale srdeční záležitost.

A jakou motorku vlastníte?
Aktuálně žádnou.

Žádnou? Tak jinak, jaký je váš vysněný stroj?
Mám rád klasiku, pohled na dobře vyrobený motor a jednotlivé komponenty.
Pokud se podívám do historie tak je mým favoritem čtyřdobý, vzduchem chlazený řadový šestiválec Honda CBX1050 z roku 1979. Je to přelomová a přitom stále krásná motorka. Myslím, že pohled na šest výfukových kolen, které jsou svedeny do dvou tlumičů, je nádherný a nenechá jen tak někoho v klidu.  Aktuálně se mi nejvíc líbí nová Honda CB1100, má design klasiky, ale je plná moderních technologií, skvěle se řídí a je hodně univerzální.

Určitě máte nějaký silný zážitek v souvislosti s motorkami?
Tady si dovolím neodpovědět, je to příliš soukromé.

Dobrá, tak  vás nebudu trápit a raději mi řekněte něco málo o tuzemském motocyklovém trhu, jaký je?
Při pohledu na celkový počet registrovaných motocyklů, který přesahuje 900.000 ks, se neznalým věci může jevit náš trh jako obrovský. Bohužel to číslo je poněkud matoucí, myslím, že ho asi nejlíp vysvětluje údaj o průměrném stáři motocyklů, které přesahuje 32 let. Pokud se na toto číslo podíváme z té lepší stránky věci, můžeme konstatovat, že je u nás široká základna, historická tradice a vysoké povědomí o motocyklech.

….takže realita je jiná?
Ano, realita je poněkud odlišná, stejně jako na jiná odvětví i na prodej motorek dopadla ekonomická recese a počet registrací nových motocyklů na našem trhu v  posledních letech bohužel klesá. Poměrně zásadně se tato změna projevila i v oblasti prodejností jednotlivých kategorií. Nyní jsou nejprodávanější jednoznačně skútry, následované cestovními endury a nakedy. V roce 2012 počet nových registrací mírně přesáhl 15.000 ks. Pro nás je velmi pozitivní skutečností, že naše výsledky jdou proti tomuto trendu a naše prodeje v posledních třech letech poměrně zásadně stoupají. Náš prodejní výsledek v roce 2012 činil 1.616 ks, což nás samozřejmě těší, ale i zavazuje. Cílem našeho snažení nejsou strohá čísla, ale především spokojení zákazníci. Tomu u Hondy na všech úrovních věnujeme maximální pozornost a snažení.

Jaká je podle vás charakteristika českého zákazníka?
Jak už jsem zmiňoval, jsme země s velkou motocyklovou historií a tradicí. I možná proto vidím naše zákazníky jako velké srdcaře a znalce.  Existuje zde velká loajalita jak k jednotlivým značkám, tak i k  jednotlivým dealerům, prodejcům a technikům. Zároveň je většina zákazníků zdatná po technické stránce a umí dobře posoudit technickou vyspělost produktu, který kupují.

Dalo by se říci, že se za ta léta mění přístup zákazníků ke koupi motorek, na co teď nejvíce koukají, na cenu, nebo kvalitu?
Dnešní zákazníci už nekoukají jen na nákupní cenu a výši nabízených slev. Naopak, dle mne přibývá zákazníků, kteří mimo emotivní stránky vybírají motorky také podle jejich užitných vlastností, kvality a ovladatelnosti.  Přitom ale koukají i na kvalitu následné péče v podobě servisu, dodávek náhradních dílů a zůstatkovou cenu, což jsou důležité faktory pro možnost následné obměny za nový stroj.

V čem se liší kupci motocyklů u nás a v západní Evropě?
Když opomenu podnebí a kupní sílu, které se ale také stát od státu liší, nevidím mezi zákazníky ze západní Evropy a našimi žádný zásadní rozdíl. Dnešní svět je díky informačním technologiím zcela propojen a zákazníci mají velký přehled o tom co se kde děje, jaké jsou trendy a možnosti. Naši zákazníci jsou skutečně chytří a požadují stejnou kvalitu zboží a služeb jako na západě. Honda je globální společností a základní principy péče o zákazníky máme napříč celým světem stejné.

Jaké novinky pro letošní sezónu Honda připravila?
Honda je z pohledu nových modelů nejprogresivnější značkou na motocyklovém trhu. V posledních letech se stalo skoro tradicí, že každý rok Honda představuje více jak deset novinek. Stejně je tomu také v tomto roce. Aktuálně jsme už představili příchod 13 zcela nových modelů http://moto.honda.cz/klub-honda/aktuality-a-sport.html/304_963-novinka/1 a několik dalších klíčových modelů prošlo inovacemi. Již teď můžu konstatovat, že tím představení novinek v letošním roce nekončí, nicméně to bych předbíhal a porušoval informační embargo. Zároveň společně s našimi dealery připravujeme mnoho nových nebo vylepšených aktivit a služeb pro naše zákazníky. Většina těchto aktivit bude představena právě na chystané výstavě Motosalon.

Jaké jsou prodejní plány Hondy v ČR letošním roce v porovnání s rokem minulým?
Jsme optimisti a očekáváme růst celého trhu a samozřejmě i našich prodejů. Situaci na trhu ovlivní nová legislativa týkající se změn řidičských oprávnění platná od 19.1.2013. Díky této změně se dá očekávat další posílení prodejů skútrů do 125ccm a motocyklů s výkonem do 35kW.

Vím, že v této kategorii můžete zákazníkům nabídnout velké množství skútrů…
V obou těchto kategoriích můžeme zákazníkům nabídnout skutečně to nejlepší, co se na trhu nachází. Mezi skútry je to například prodejní bestseller posledních dvou let model PCX125 a zcela nová generace jednoho z nejpopulárnějšího skútru v Evropě modelu SH125. Oba modely mají nejen výborné jízdní vlastnosti a dobrý poměr cena / výkon, ale jsou vybaveny systémem "stop and go", který při přerušení jízdy vypne motor, což má velmi příznivý vliv na spotřebu paliva a množství emisí. V kategorii motocyklů do 35kW představujeme zcela novou řadu motocyklů CB respektive CBR s motorem o obsahu 500ccm. Mimo to  budeme samozřejmě nabízet loňské  novinky,  modely řady NC s motorem o obsahu 700ccm. Ty lze mimo jiné koupit s dvouspojkovou převodovkou DCT, což je v podstatě funkčně automatická převodovka.

Na co se mohou těšit návštěvníci expozice Hondy na veletrhu MOTOSALON?
Výstava Motosalon, je pro nás klíčovou akcí a jakýmsi pomyslným svátkem spojeným s novou sezonou. Nejedná se o pouhé představení novinek, či modelových řad, pro mě je to především setkání lidí, kteří se ve světě motocyklů pohybují a mají ho rádi.

Ale  proč právě na Motosalonu navštívit stánek Hondy?
Honda se bude prezentovat na největším stánku výstavy, 640 m2, kde si mohou návštěvníci prohlédnout nejen vlnu novinek, jako jsou modely CB1100, CB500F, CRB500R, Gold Wing F6B , NSS300 Forza,MSX 125 ale v podstatě celou modelovou řadu 2013 a to v podobě vystavených více než 50 kusů motocyklů napříč všemi kategoriemi a styly. Každý z příchozích si může nejen motocykl prohlédnout a osedlat, ale také se s ním blíže seznámit formou konzultace s přítomným personálem Hondy, který ochotně poskytne zájemci informace. Nově budeme mít na venkovní ploše testovací dráhu, na které budou mít návštěvníci možnost vyzkoušet si některý z našich skútrů. Na všechny návštěvníky se těšíme a rádi bychom jim vzkázali, že u Hondy jsou vždy vítáni! 

Děkuji za milý rozhovor 

Motosalon 2013

VIDEO

Fotogalerie

Mohlo by vás zajímat

Facebook

Vybíráme z firem

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště